جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

نویسندگان محبوب در کتابخانه‌های انگلیس کدام‌اند؟

نویسندگان محبوب در کتابخانه‌های انگلیس کدام‌اند؟

آثار چه نویسندگانی در کتابخانه‌های عمومی سراسر بریتانیا در سال گذشته‌ی میلادی پرهوادارتر بوده‌اند؟ به گزارش بوکسلر، براساس آمارهای اعلام‌شده از سوی کمپانی اوردرایو، ریچارد عثمان، کازوئو ایشی‌گورو و جی. کی. رولینگ بیشترین محبوبیت را در میان کتابخانه‌های سراسری بریتانیا داشته‌اند. اوردرایو بزرگ‌ترین کمپانی‌ پخش‌کننده‌ی کتاب‌های الکترونیک و صوتی و مجلات الکترونیک در سراسر این کشور است.

کتابخانه‌های انگلیس براساس یک سیستم کدگذاری‌شده‌ی امنیتی، کتاب‌های الکترونیک را به کاربران امانت می‌دهند. براساس اطلاعات پردازش‌شده از عناوین به امانت گرفته‌شده‌ی این کتاب‌ها، این سه نویسنده با بیشترین میزان تقاضا برای امانت و مطالعه روبه‌رو بوده‌اند. اوردرایو اطلاعات بیش از ۳ هزار کتابخانه را پردازش می‌کند و براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، «کلوب قتل پنج‌شنبه»، اثر ریچارد عثمان، بیش از همه‌ی کتاب‌ها به امانت گرفته شده است. گروهی از افراد سن‌وسال‌دار پنج‌شنبه‌ها دور هم جمع می‌شوند و برای صحبت، پرونده‌های قتل و جنایت را انتخاب می‌کنند؛ اما در یکی از پنج‌شنبه‌ها اوضاع کمی متفاوت می‌شود: ماجرایی اتفاق افتاده است! اعضای این کلوب که فقط به دنبال سرگرمی برای خود بودند، حالا خود در مرکز یک جنایت واقعی قرار گرفته‌اند.

اما «کلارا و خورشید»، اثر کازوئو ایشی‌گورو، براساس آمارهای اعلامی، دومین کتاب محبوب این لیست است. این نویسنده که اصالتی ژاپنی دارد، در این رمان از مرزهای مشترک حسی و عاطفی میان یک ربات با جامعه‌ی انسان‌ها می‌گوید.

در بخش کتاب‌های صوتی، محبوب‌ترین‌ها همچنان مجموعه کتاب‌های هری پاتر، نوشته‌ی جی. کی. رولینگ‌اند. از اتفاقات جالب این لیست همچنین می‌توان به حضور کتاب «شدن» اثر میشل اوباما در لیست آثار پرهوادار اشاره کرد. کتابی که در نسخه‌ی چاپی هم در سراسر جهان مخاطبان زیادی پیدا کرد.   

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.