جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: بهره‌وری

معرفی کتاب: بهره‌وری

«بهره‌وری» عنوان کتابی است به قلم کیارا کانلن که در مجموعه کتاب‌های فور دامیز به چاپ رسیده است. این کتاب درباره‌ی همه‌ی روش‌ها و ابزارها و رفتارهایی است که می‌توانید برای تغییر زندگی به کار ببرید. این کتاب، راهنمایی جامع است درباره‌ی اینکه چرا و چگونه باید پربازده‌تر و منظم‌تر شوید و بیشتر کنترل زندگی خود را به دست بگیرید. فرقی نمی‌کند پدر یا مادری باشید که بیرون از خانه شاغل نیست و به دنبال راه‌هایی است تا روز خود را بهتر سامان‌دهی کند یا مدیر ارشدی که مسئولیت تیمی بزرگ را بر عهده دارد یا دانش‌آموزی که می‌خواهد به همه‌ی کارهایش برسد و هم‌زمان آزمون‌هایش را نیز با بهترین نمرات پشت سر بگذارد، این کتاب برای هر فرد نکته‌ای دارد.

نویسنده می‌گوید: اغلب این سؤال را از من می‌پرسند که «مُراجع ایدئال شما کیست؟» پاسخ این است: هر کسی که زنده است و نفس می‌کشد. همه به کمک نیاز دارند تا به تمام کارهایشان برسند و فعالیت‌های مناسبی را برای روزهای خود برنامه‌ریزی کنند؛ یعنی فعالیت‌هایی که تفاوتی به وجود می‌آورند. کیست که در خصوص کنترل دنیای دیجیتال و وقفه‌ها و مزاحمت‌ها و حجم بیش‌از‌حد اطلاعات به کمک نیاز نداشته باشد؟ همه‌ی ما در هفته، ۱۶۸ ساعت زمان داریم که البته زمان زیادی برای کار کردن و استراحت و بازی است. اگر می‌خواهید بدانید چطور بیشترین بهره را از زندگی ببرید و زمان ارزشمندتان را به حداکثر برسانید، این کتاب کمکتان خواهد کرد. اما این نکته را به ذهن بسپارید که این کتاب زندگی شما را تغییر نخواهد داد، مگر اینکه برخی از پیشنهادهای آن را اجرا کنید؛ حتی اگر شیوه‌ای جدید را امتحان کنید، تأثیر مثبتی بر بهره‌وری و زندگی‌تان خواهد گذاشت.

کیارا کانلن مربی و مشاور و سخنران حوزه‌ی بهره‌وری است که در زمینه‌های بهره‌وری فردی و گسترش مهارت‌های رهبری تخصص دارد. نخستین کتاب کیارا، با عنوان از بی‌نظمی تا نظم، راهنمایی عملی برای انجام کارها، در سال ۲۰۱۲ به چاپ رسید. وی در نشریات بسیاری از جمله The Irish Timesو Tatler فعالیت داشته و در وبگاه‌های lifehack.org و journal.ie با عنوان نویسنده فعالیت کرده است.

کیارا مدرک سیاست و اقتصاد خود را از دانشگاه دوبلین دریافت کرده و دارای دانشنامه‌ی روان‌شناسی سازمانی، مربی‌گری سازمانی و فناوری اطلاعات است.

قسمتی از کتاب بهره‌وری:

دنیای ما هیچ‌وقت تا این حد مرتبط نبوده است. ما اطلاعات آن سوی دنیا را سریع‌تر از اخبار مربوط به همسایگان‌مان دریافت می‌کنیم. اگرچه این ارتباط می‌تواند مزایای بی‌شماری برای تجارت و جامعه داشته باشد، معایبی هم دارد. دنیای ما همیشه روشن است. از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها و تلویزیون‌های هوشمند، ارتباط ما با مرکز اطلاعات هیچ‌گاه قطع نمی‌شود.

پدیده‌ی مدرن سرریز اطلاعات، پیامدهایی منفی برای جامعه‌ی ما در پی داشته است. ما به‌سرعت نور، اطلاعات را دریافت می‌کنیم. احساس می‌کنیم که مجبوریم با حجم اخباری که ۲۴ ساعته در معرض آگاهی ما قرار می‌گیرد، همگام شویم. وقتی اجازه دهیم اطلاعات و ارتباطات بسیار زیادی وارد زندگی ما شود، بخش‌های بسیاری از آن آسیب خواهد دید، از جمله:

روابط فردی: مشاهده‌ی خانواده‌ای که برای صرف شام بیرون از خانه هستند، درحالی‌که فرزندان مشغول بازی‌های الکترونیکی‌اند و والدین تلفن‌های همراهشان را روی میز قرار داده‌اند تا مبادا خبر جدیدی که زندگی آن‌ها را متحول می‌کند از دست بدهند، صحنه‌ای بسیار عادی است. چه بر سر گفت‌وگو و شوخی کردن و خندیدن آمد؟ شاید زمان آن رسیده است که بیشتر به دنیای واقعی و افرادی که درست روبه‌رویمان نشسته‌اند، توجه کنیم.

روابط کاری: روابط کاری، به این دلیل آسیب می‌بیند که افراد مجبورند تلفن همراه خود را به جلسات بیاورند و حضورشان کامل نیست و چندان در جریان موضوع مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و همیشه در حال بررسی ایمیل‌ها و دریافت آخرین اطلاعات و اخبار و جدیدترین کالاهای جذاب روز هستند. چنانچه در مقایسه با ارتباطات فیزیکی، بیشتر به ارتباطات مجازی‌تان توجه دارید، انتظار دریافت و توجه و احترام نداشته باشید.

استاندارد کاری: اگر اجازه می‌دهید تمرکزتان مدام، به واسطه‌ی دنیای آنلاین به هم بخورد، امکان ندارد بتوانید استاندارد کاری را که قادر به عرضه‌ی آن هستید، ارائه کنید. هربار که تمرکزتان به هم می‌خورد، حداقل ۱۵ دقیقه زمان می‌برد که دوباره متمرکز شوید. اگر این عوامل از بین‌برنده‌ی توجه از روز شما حذف می‌شدند، آیا استاندارد کاری‌تان افزایش نمی‌یافت؟

برای اینکه بتوانید تمرکز کنید و کاری را به سرانجام برسانید، باید قطع ارتباط کنید. شما هر روز به زمانی برای صلح و آرامش نیاز دارید تا بتوانید در آن زمان، تجدید قوا کنید و برای روزی جدید به منظور بارگیری اطلاعات آماده شوید. اگر همیشه در معرض بمباران اطلاعات جدید قرار داشته باشید، چه زمانی می‌توانید داده‌های قدیمی‌تر را جذب و روی آن‌ها تمرکز کنید؟

خرید کتاب بهره‌وری       

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.