جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

۱۳ کاری که والدین دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند/ نبایدهایی کلیدی برای والدین

۱۳ کاری که والدین دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند/ نبایدهایی کلیدی برای والدین

کتاب «۱۳ کاری که والدین دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند» نوشته‌ی ایمی مورین به همت نشر بهار سبز به چاپ رسیده است. در دنیایی که از هر سیزده کودک امریکایی، یک نفر به خاطر مشکلات احساسی و رفتاری، دارو مصرف می‌کند و ۳۱ درصد نوجوانان احساس استرس زیاد می‌کنند، واضح است که جوانان امروز یاد نمی‌گیرند چگونه قدرت ذهنی را توسعه دهند؛ اما بیشتر والدین نمی‌دانند چگونه در ساختن ماهیچه‌ی ذهنی به فرزندانشان کمک کنند.

نویسنده می‌گوید: «فارع از اینکه مسئله، مدیریت خشم باشد یا تصویر بدنی، والدین هر هفته فرزندانشان را به مطب من می‌آورند تا بپرسند که می‌توانی به بچه‌ام کمک کنی؟ با اینکه همیشه خوشحال می‌شوم کمک کنم، آموزش تغییر روش تفکر، احساس و رفتار به یک کودک، وقتی فقط هفته‌ای یک‌بار برای یک جلسه‌ی درمانی یک ساعته او را می‌بینیم، فرآیندی آهسته است، اما اگر بتوانم به والدین بیاموزم چگونه فرزندانشان را مربیگری کنند، نتایج را خیلی سریع‌تر خواهند دید. به‌عنوان یک والد، فرصت دارید تا با تمرین دادن به فرزندتان، به او کمک کنید هر روز ماهیچه‌ی ذهنی به دست بیاورد و در برخی از آموزشی‌ترین لحظات زندگی کنار او خواهید بود. فارغ از اینکه روز بدی دارد یا با مشکل خاصی دست‌وپنجه نرم می‌کند، می‌توانید در نقطه‌ی درست او را مربیگری کنید.»

ساختن قدرت ذهنی هم نیازمند عادت‌های خوب است. البته نیازمند دست کشیدن از افکار، رفتارها و احساسات ناسالمی هم هست که شما را عقب نگه می‌دارند. اغلب، والدین به‌صورت غیرعمدی مانع رشد فرزندشان می‌شوند. فقط چند عادت بدِ فرزندپروری کافی است تا با توانایی فرزند برای به دست آوردن ماهیچه‌ی ذهنی تداخل کند. همان‌طور که ورزش‌های فیزیکی، جسم را تقویت می‌کنند، تمرین‌های قدرت ذهنی هم مغز را قوی می‌کنند و کمک به فرزندتان برای انجام دادن تمرین‌های هر فصل به او کمک می‌کند ماهیچه‌ی ذهنی بسازد.

خودداری از انجام دادن سیزده کاری که والدین دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند، به فرزندتان فرصت‌هایی برای استفاده از ماهیچه‌های ذهنی‌اش می‌دهد که در نتیجه، به او کمک می‌کند قوی‌تر رشد کند. همچنین، دست کشیدن از آن عادت‌های بدِ فرزندپروری به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر. مهارت‌های مورد نیاز فرزندتان را با تلاش کمتر به او آموزش دهید.

نمی‌توانید فهرستی از عادت‌های بد به فرزندتان بدهید که باید از آن‌ها دست کشید و او یاد بگیرد از نظر ذهنی قوی باشد. اینکه به او بگویید برای خودت متأسف نباش احتمالاً باعث نمی‌شود دیگر احساس ترحم به خود نداشته باشد و اینکه به او بگویید با نخستین شکست تسلیم نشو، اعتمادبه‌نفس او را به‌صورت معجزه‌آسایی تقویت نمی‌کند؛ اما می‌توانید گام‌هایی بردارید که به فرزندتان نشان دهید چگونه از آن سیزده عادت ناسالم پرهیز کند که قدرت ذهنی را از او می‌گیرد. راهبردهای فرزندپروریِ تشریح‌شده در این کتاب به شما کمک می‌کند تا به فرزندتان بیاموزید به روش مناسب کودکان، از چیزهایی پرهیز کند که افراد دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند.

هر فصل، راهبردهای دارد که به فرزندتان کمک می‌کند باورهای اصلی سالمی ایجاد کند که باعث می‌شود تلاش‌هایش برای قوی‌تر شدن مؤثرتر باشند. همچنین، تمرین‌های خاصی برای شما و فرزندتان وجود دارد که به فرزندتان کمک می‌کند به بالاترین ظرفیتش دست یابد.

قسمتی از کتاب ۱۳ کاری که والدین دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند:

رویارویی بهترین راه حساسیت‌زدایی از ترس کودکان است. به او کمک کنید ترس‌های خاصی را شناسایی کند که می‌خواهد بر آن‌ها فائق شود و سپس به روش‌هایی بیندیشد که می‌تواند به‌تدریج با آن ترس‌ها روبه‌رو شود. شاید کمک به فرزندتان برای رسیدن به این هدفش به گام‌های زیادی نیاز داشته باشد، اما اگر آهسته و هربار یک گام بروید، در توانایی خود برای کنار زدن گام بعدی اعتمادبه‌نفس به دست می‌آورد.

اگر فرزندتان به‌خاطر ترس از تنها خوابیدن در تخت شما می‌خوابد، یک نردبان ترس بسازید. هدفش را در بالای نردبان فهرست کنید. سپس گام‌های کوچکی را شناسایی کنید که می‌تواند بردارد تا به آن هدف برسد. می‌تواند چیزی شبیه به این باشد:

-خوابیدن روی تشک، روی زمین، نزدیک تخت مامان و بابا

-حرکت دادن تشک نزدیک به درِ اتاق مامان و بابا

-مامان در اتاقم می‌ماند تا زمانی که در تخت خودم به خواب بروم.

-مامان من را در اتاقم می‌گذارد و من با چراغ‌خواب روشن در اتاقم می‌خوابم.

درباره‌ی اینکه گام بعدی چه می‌تواند باشد هیچ حدسی نزنید. درباره‌ی آن با فرزندتان گفت‌وگو کنید چون آن چیزی که برای شما کمتر ترسناک به نظر می‌رسد ممکن است لزوماً برای او کمتر ترسناک نباشد. می‌خواهید کمی ناراحتی را تجربه کند و با تمرین، ترسش کاهش خواهد یافت. آنگاه می‌توانید به گام بعدی بروید. در گذر زمان، به توانایی‌اش در رویارویی با ترس‌هایش، هربار یک گام، اطمینان پیدا می‌کند.

۱۳ کاری که والدین دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند را منصور بیگدلی ترجمه کرده و کتاب حاضر در ۴۰۰ صفحه رقعی با جلد نرم و قیمت ۹۹ هزار تومان چاپ و عرضه شده است.

خرید کتاب ۱۳ کاری که والدین دارای ذهن قوی انجام نمی‌دهند

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.