جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

کتاب تصویرنگاری جیمز کامرون از آثار سینمایی‌اش در بازار کتاب امریکا

کتاب تصویرنگاری جیمز کامرون از آثار سینمایی‌اش در بازار کتاب امریکا

کتاب «داستان تکنولوژی: هنر جیمز کامرون» شامل نقاشی‌ها و طرح‌های سینمایی جیمز کامرون فیلمساز هالیوودی از طول سال‌های فعالیت هنری‌اش به چاپ رسیده و در بازار کتاب امریکا پخش شده است. به گزارش رولینگ استون، کارگردان فیلم‌های «ترمیناتور» و «تایتانیک» طرح‌های اولیه و نقاشی‌هایی را که از مرحله‌ی ایده‌پردازی تا ساخت آثار خود خلق کرده در قالب کتابی به چاپ رسانده است؛ کتابی که همچنین شامل طرح‌هایی از فیلم‌هایی است که هیچ‌گاه فرصتی به دست نیامد تا این فیلمساز آن‌ها را بسازد. این کتاب را می‌توان یک خاطره‌نگاری مصور از کارنامه‌ی سینمایی این فیلمساز امریکایی دانست.

کامرون می‌گوید: «نقاشی‌های مربوط به فیلم تایتانیک که در این کتاب آمده، قبل‌تر در قالب یک نمایشگاه در معرض دید همگان قرار گرفته بود و تصمیم بر آن شد تا مابقی طرح‌ها و نقاشی‌ها هم به‌طور منظم کنار هم بیایند و در قالب یک کتاب به چاپ برسند.»

این کارگردان اضافه می‌کند: «من جعبه‌ای دارم که همه‌ی این نقاشی‌ها را برای سال‌ها درون آن نگهداری کرده‌ام. این کار، پاسخ به علاقه‌ای شخصی بود چون همیشه دوست داشتم آثار هنری خلق شده توسط خودم را نگهداری کنم.»

کامرون که علاقه‌اش به نقاشی را در قالب دوره‌های دانشگاهی نیز پیگیری کرده، اعلام کرده که در فرآیند ساخت فیلم‌هایش پیش از آنکه به سراغ طرح اصلی برود در ابتدا نقاشی‌های زیادی می‌کشیده است. او همچنین اعلام کرده که به نقاشی‌های مرد عنکبوتی علاقه‌ی خاصی دارد و گفته که دوست داشته فیلم مرد عنکبوتی را خودش بسازد اما همین حالا هم فیلمِ ساخته‌شده فیلم خوبی است.

این کارگردان «بها دادن به تخیل» را ویژگی بزرگ خود توصیف می‌کند و اعلام کرده که هنوز هم با شوق و لذت به مطالعه‌ی داستان‌های علمی_‌تخیلی می‌پردازد.  

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.