جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

چگونه از گاو نر شیر بدوشیم؟/ انجام مأموریت‌های غیر ممکن با فرمول گاو نر

چگونه از گاو نر شیر بدوشیم؟/ انجام مأموریت‌های غیر ممکن با فرمول گاو نر کتابِ چگونه از گاو نر شیر بدوشیم؟ نوشتۀ مسعود لعلی، به همت انتشارات بهار سبز به چاپ رسیده است. در این کتاب، با رهبران بزرگ، قهرمانان و رکوردشکنان تاریخ‌سازی چون گاندی، رزا پارکس و راجر بانیستر همراه می‌شوید و می‌آموزید که آن‌ها چگونه و با چه تکنیک‌هایی خود را برای انجام مأموریت‌های ناممکن آماده می‌کردند. اطلاعات این کتاب انقلابی است در ساختار اعتمادبه‌نفس شما و سبب می‌شود مانند یک قهرمان، علیه ترس‌ها و چهارچوب‌های ذهنی ناکارآمد قیام کنید. در یک کلام، این کتاب شما را به سرچشمه‌های قدرت فردی هدایت می‌کند.

مسعود لعلی نویسندۀ این کتاب می‌گوید:

«قصد ندارم مانند برخی کتاب‌های انگیزشی، با تحویل مشتی شعارهای احساسی و وعده‌های شیرین، شما را هیجان‌زده کنم، بلکه اطلاعات این کتاب براساس پژوهش‌ها و آزمایش‌های گوناگونِ بزرگ‎ترین پژوهشگران و دانشمندان تاریخ مانند ادوارد پنفیلد (برندۀ جایزۀ نوبل پزشکی)، ماکسول مالتز (بنیان‌گذار سایکوسیبرنتیک)، مارتین سلیگمن (پدر روان‌شناسی مثبت‌نگر)، واقعیت‌هایی را دربارۀ غیرممکن و امور محال فاش می‌کند که کمتر کسی به آن اشاره کرده است.» چگونه از گاو نر شیر بدوشیم؟ واقعیتی امیدوارکننده دربارۀ ناممکن‌ها وجود دارد و آن این است که آن‌ها بر دو قسم‌اند: غیرممکن واقعی و غیرممکن غیرواقعی. غیرممکن واقعی امری است که واقعاً امکان رخ دادن آن نیست. مثلاً به‌طور کلی، غیرممکن است سنگی را رها کنید و براثر نیروی جاذبه، به زمین نیفتد. اما غیرممکن غیرواقعی پدیدۀ امکان‌پذیری است که به اشتباه، ناممکن تشخیص داده شده است. در کتاب حاضر، تمرکزِ نویسنده بر ناممکن‌های غیرواقعی است؛ چرا که به باور مسعود لعلی، باور کردن آن‌ها باعث می‌شود بزرگ‌ترین تحریم‌ها و محدودیت‌های کمرشکن را بر زندگی خود تحمیل کنید. غیرممکن‌های تقلبی مانند مترسک‌های مزرعه‌اند: واقعی نیستند؛ اما با تولید ترس، شما را از خواسته‌ها دور می‌کنند. اما چگونه می‌شود در دام غیرممکن‌ها نیفتاد؟ این کتاب درصدد پاسخ به این سؤال است.

در کتاب چگونه از گاو نر شیر بدوشیم؟ می‌خوانیم:

داستان کلاسیک چوپان‌دروغ‌گو را براساس تمثیل هیئت منصفه بازبینی می‌کنم. روز نخست، چوپان فریاد گرگ... گرگ سر داد. فرضیۀ مردم روستا این بود که او درستکار است. از آنجا که فرضیه‌ها سر منشاء رفتارها هستند، روستاییان براساس ذهنیت مثبتی که از چوپان داشتند، برای کمک شتافتند؛ اما وقتی با خنده‌های تمسخرآمیز چوپان روبه‌رو شدند، فهمیدند چوپان دروغ گفته است. رفتار ناصادقانۀ چوپان مدرکی شد برای تقویت این باور که چوپان دروغ‌گوست. اما همان‌طور که یک سند به‌تنهایی در دادگاه نمی‌تواند مبنای قضاوت باشد، رفتار آن روز چوپان نیز سند محکمی برای صدور حکم دروغ‌گویی او نبود. دروغ‌های چوپان در روز دوم، باور چوپان دروغگوست را تحکیم کرد؛ لذا در روز سوم کسی برای کمک به چوپان بیرون نیامد. هیئت منصفۀ درون تک‌تک مردم روستا، براساس شواهد و اسناد موجود، یعنی دروغ‌های پیاپی او، رأی به دروغ‌گو بودن چوپان داد. حقیقت این بود که چوپان روز سوم دروغ نمی‌گفت؛ اما این قانون زندگی است که انسان براساس برداشت‌ها و فرضیه‌ها، و نه حقایق، رفتار می‌کند؛ حتی اگر فرضیه‌ها اشتباه باشد. چگونه از گاو نر شیر بدوشیم؟ در ۱۸۰ صفحه رقعی با جلد نرم و قیمت ۳۰ هزار تومان چاپ و روانۀ کتابفروشی‌ها شده است.
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.