جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

چرا تجارت کتاب دست دوم رونق گرفته است؟

چرا تجارت کتاب دست دوم رونق گرفته است؟

برای سال‌ها، تحلیلگران بازار پایان کتاب فیزیکی را پیش‌بینی می‌کردند. با ظهور کیندل‌ها، اینترنت و پخش تلویزیونی، چه کسی هنوز به آن‌ها نیاز دارد؟

به گزارش یورونیوز، ایان فالکینگهام، رهبر استراتژی کتاب، موسیقی و لوازم خانگی در آکسفام می‌گوید: همه فکر می‌کردند کتاب فیزیکی در معرض تهدید است و فکر می‌کردند ۲۰ سال پیش ناپدید می‌شود، اما این امر هرگز اتفاق نیفتاد.

آکسفام ۶۰ هزار جلد کتاب را در ۴۰۰ فروشگاه، با ۱۳۰ کتابفروشی مستقل در سراسر بریتانیا و همچنین در پاریس و چندین مکان در ایرلند به فروش می‌رساند.

فروش کتاب بزرگ‌ترین دسته فروش آکسفام را با میزان ۳۰ درصد از کل عناوین فروخته شده تشکیل می‌دهد، رقمی که در نیم دهه‌ی گذشته ثابت بوده است. در همین حال، از زمان شیوع بیماری همه‌گیر، عملیات تجارت الکترونیک آن‌ها فروش کتاب‌های دست دوم را از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش داده است.

فالکینگهام می‌گوید: به یاد می‌آورم ... مدیر مغازه‌ی چلتنهام یک روز به من زنگ زد و گفت که من در مغازه‌ام هستم و هر کتابی را که در فروشگاه دارم به صورت آنلاین فهرست می‌کنم.

مردم به این مسئله به‌عنوان موفقیتی برای هر فروشگاه نگاه می‌کردند، فرصتی واقعی در اینجا وجود داشت.

اغلب گفته می‌شود که تجارت الکترونیک بر قیمت، محدوده و خدمات استوار است. بدون لحاظ کردن این موارد، نمی‌توانید در دنیای رقابتی فروش آنلاین موفق باشید.

گراهام بل، مدیر اجرایی World of Books (WOB) می‌گوید: این کاری است که ما واقعاً خیلی خوب انجام می‌دهیم.

اما اکنون چهار چیز وجود دارد که مردم از کسب‌وکار ما به دنبال آن هستند و آن چهارمین چیز «پایداری» است.

پس از شروع فروتنانه ۲۰ سال پیش با خرید وزنیِ کتاب‌های خیریه ناخواسته و فروش آن‌ها در WOB، Ebay اکنون هر ۲ ثانیه یک کتاب به فروش می‌رسد که این معادل ۱۸ میلیون فروش در سال است. تجارت آن‌ها در سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد پیش‌بینی‌شده‌ی تا یک‌چهارم در سال،‌ ۳۰ درصد رشد کرد.

مدل کسب‌وکار آن‌ها بر یک الگوی دقیق متمرکز است؛ آن‌ها متعهد شده‌اند که هیچ چیزی را به محل دفن زباله ارسال نکنند، سالانه ده‌ها میلیون کتاب را بازیافت می‌کنند و در این فرآیند نیم میلیون درخت را نجات می‌دهند.

بل می‌گوید: برای مردم، پایداری یک عامل واقعاً مهم است. اقتصاد دایره‌ای چیزی است که ما همواره به آن می‌اندیشیم.  

فالکینگهام می‌افزاید: ۲۰ سال پیش، زمانی که کسب‌وکار خود را توسعه می‌دادیم، این میزان رشد برای خودمان هم قابل‌تصور نبود.

کتاب‌های دست‌دوم به یک تجارت بین‌المللی پررونق تبدیل شده‌اند. آکسفام از فروشگاه‌های خود در بریتانیا، کتاب‌ها را در سطح بین‌المللی ارسال می‌کند و WOB اخیراً یک انبار در ایالات متحده برای خریداران امریکای شمالی افتتاح کرده است. همچنین فروش آن‌ها به دنیای انگلیسی‌زبان محدود نمی‌شود و ۹ درصد از فروش مخصوص اروپاست.

این شیوه درنهایت تلفیق تجارت الکترونیک مدرن همراه با احترام باستانی برای کلام مکتوب است.   

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.