جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

وقتی یک سوسک کم حافظه کارآگاه بازی در می‌آورد!

وقتی یک سوسک کم حافظه کارآگاه بازی در می‌آورد! کتاب "کارآگاه بازی‌های یک سوسک کم حافظه" اثر زهرا شاهی و با تصویرگری فاطمه زمانه‌رو به همت انتشارات فنی ایران و در قالب کتاب‌های نردبان به چاپ رسیده است. زهرا شاهی در توصیف خود می‌گوید: بچه که بودم معمولا انشا نمی‌نوشتم، چون نوشتن برایم خیلی سخت بود. کتاب هم زیاد نمی‌خواندم، چون خواندن زود خسته‌ام می‌کرد. انشاهایم را دایی‌ام می‌نوشت و رمان‌های قطور را خواهرم می‌خواند. من فقط خیال‌بافی می‌کردم. هنوز هم نمی‌دانم چطور شد که حوصله‌ام آمد خیال‌هایم را بنویسم. یک وقت‌هایی آدم خودش از کار خودش تعجب می‌کند!

سوسکزهرا شاهی

کتاب با یک هشدار آغاز می‌شود: اشتباه نکنید. این داستانی درباره‌ی یک زاغِ بور است. حتی اگر زاغ بور نداشته باشد. حتی اگر هیچ زاغ بوری وسط کتاب راه نرود، از بالایش پرواز نکند، نقطه‌های کتاب را به عنوان دانه برنچیند و زیر هیچ صفحه‌ای چُغُلی نکند. گول نخورید! ممکن است اتفاقاتی بیفتد که فکر کنید این داستان درباره‌ی زاغ بور نیست، ولی هست! قسم می‌خورم. لطفا حرف‌هایم را باور کنید! فاطمه زمانه‌رو تصویرگرِ کتاب هم در بچگی دوست داشته که مخترع ‌شود، به قول خودش چیزهای به‌درد نخوری هم اختراع کرده. یک روز یک بوم نقاشی می‌سازد و به این نتیجه می‌رسد که اصلا بلد نیست چیزی بسازد. اما نقاشی کشیدن را خوب بلد است. این شده که فاطمه زمانه‌رو به این نتیجه رسیده که جایش دقیقا همانجاست: زندگی در دنیای رنگ‌ها و کاراکترها.

در کتاب کارآگاه بازی‌های یک سوسک کم حافظه می‌خوانیم:

از نظر کارآگاه ۲ هر سه فرضیه قابل قبول بود. از سومی بیشتر از همه خوشش آمده بود و به نظرش دلیل محکمه‌پسندی می‌آمد. با این حال، جزوه‌اش را از جیب بزرگ بارانی‌اش درآورد و بهش نگاهی انداخت. توی درس حفاظت از جسد نوشته شده بود: وقتی مقتول به قتل رسید، فورا دورش را با گچ سفید خط بکشید که کسی نتواند بهش دست بزند.

و جای دیگری نوشته شده بود: از نابود کردن جسد به شدت خودداری کنید. کارآگاه ۲ شک نداشت همین که پای افعی شاخدار به شهر برسد، جسد زاغ بور را نوش جان می‌کند و او نباید می‌گذاشت این اتفاق بیفتد، حتی به قیمت از دست دادن قاتل. اما از این که این طوری قاتل به آن خوبی را از دست می‌داد، احساس بدی داشت، ولی نباید اجازه می‌داد احساساتش بر وظیفه‌ی شغلی‌اش غلبه کند و جسد زاغ بور را بفرستد تو شکم افعی. برای همین جزوه‌اش را بست و گفت: متاسفم افعی. تو تمام تلاش خودت رو برای قاتل شدن کردی، اما نمی‌تونم ازت بپذیرم. طبق تبصره‌ی ۳ از ماده قانون ۲۱۷، بهتره برگردی بری خونه‌تون. و از پشتش پرید پایین و افعی شاخدار را در حالی که گریه و التماس می‌کرد وسط بیابان رها کرد و تنها برگشت به شهر. حالا فقط یک روز تا تمام شدن مهلتش باقی مانده بود و هنوز هیچ قاتلی توی دست و بالش نبود... کارآگاه بازی‌های یک سوسک کم حافظه در ۱۲۰ صفحه رقعی با جلد نرم و قیمت ۱۸ هزار تومان چاپ و روانه بازار نشر شده است. برای خرید کتاب کارآگاه بازی‌های یک سوسک کم حافظه از فروشگاه کلیک کنید واحد خبرگزاری موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.