جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت

معرفی کتاب: راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت

«راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت» عنوان کتابی است نوشته‌ی اریک یورگنسن که نشر میلکان آن را به چاپ رسانده است. ناوال راویکانت کارآفرین و سرمایه‌گذار خوش‌فکر هندی_امریکایی است. او بنیان‌گذار، رئیس و مدیر عامل سابق اینجل‌لیست است و در مراحل اولیه‌ی بیش از ۲۰۰ شرکت از جمله توییتر و اوبر سرمایه‌گذاری کرده است.

این کتاب و محتوای آن برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به خوشبختی و ثروت دست یابند و به رشد شخصیتی برسند؛ خصوصاً که نویسنده روند آن را با مراحل بسیار ساده به مخاطب نشان می‌دهد. این کتاب راهنمایی برای خواندن و مشاوری در زمینه‌های خاص زندگی است؛ زیرا ناوال بر مواردی تأکید کرده که در زندگی هر انسانی مفید است و دیدگاه او را به زندگی و دنیا تغییر می‌دهد. پول‌درآوردن کاری نیست که بخواهید انجام دهید، بلکه مهارتی است که باید بیاموزید. ناوال به شما یادآور می‌شود که دنبال همان چیزی بروید که صددرصد به آن علاقه دارید، وگرنه فرد دیگری با علاقه‌ی صددرصدی می‌تواند از شما جلو بزند.

به عقیده‌ی ناوال، این روزها ایجاد مشاغل و کسب درآمد بیشتر هنر شده است. درست است که پول می‌تواند مشکلات مالی را حل و بخشی از موانع خوشبختی را رفع کند، اما لزوماً خوشحالی را تضمین نمی‌کند. ناوال به مخاطب می‌گوید باید چیزی را پیدا کند که برای او ساخته شده است. هر انسانی در مقایسه با افراد دیگر منحصربه‌فرد است و هرکس حداقل در یک چیز بهترین است؛ کافی است که خودش باشد. هیچ‌کس نمی‌تواند در «شما بودن» بهتر از خودتان عمل کند. با در نظر گرفتن علاقه‌ی درونی، باید چیزی را پیدا کنید که جامعه به آن نیاز دارد، اما نمی‌داند چطور آن را به دست بیاورد.

نویسنده می‌گوید: «ناوال در طول زندگی حرفه‌ای خود خرد را سخاوتمندانه با دیگران به اشتراک گذاشته است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از توصیه‌های او در مورد ایجاد ثروت و شاد زیستن پیروی می‌کنند.»

ناوال راویکانت در سیلیکان‌ولی و فرهنگ نوآفرینی سراسر جهان یک نماد به شمار می‌رود. او چندین شرکت موفق تأسیس کرد (اپینینز در سال ۲۰۰۰ در طول سقوط دات‌کام و اینجل‌لیست در سال ۲۰۱۰). ناوال یک سرمایه‌گذار فرشته هم هست که اوایل تأسیس شرکت‌هایی مانند اوبر، توییتر، پست‌میتس و صدها شرکت دیگر سرمایه‌گذاری کرده است.

ناوال علاوه بر موفقیت مالی، فلسفه‌ی خودش درباره‌ی زندگی و خوشبختی را هم به اشتراک گذاشته که خوانندگان و شنوندگان زیادی را در سراسر دنیا جذب کرده است. افراد خیلی زیادی از ناوال پیروی می‌کنند، زیرا او ترکیب نادری از موفقیت و خوشحالی است. او بعد از یک عمر مطالعه و به‌کارگیری فلسفه، اقتصاد و ثروت‌آفرینی، تأثیر اصول خود را ثابت کرده است.

این روزها ناوال گاهی به ساخت شرکت‌های مختلف و سرمایه‌گذاری در آن‌ها ادامه می‌دهد. او همچنان روش هنری‌اش را حفظ می‌کند و مواظب زندگی سالم، آرام و متعادلش هم هست. این کتاب بخش‌های مختلف خرد ناوال را، که با دیگران به اشتراک گذاشته، گردآوری کرده است و نشان می‌دهد که چطور می‌توانید چنین زندگی خوبی را برای خود بسازید.

قسمتی از کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت:

خوشبختی کلمه‌ی خیلی سنگینی است؛ من حتی از معنی آن هم مطمئن نیستم. این روزها از نظر من خوشبختی بیشتر به معنی آرامش داشتن است تا شادی. فکر نمی‌کنم که آرامش و هدف با یکدیگر ارتباطی داشته باشند.

اگر هدف شما درونی باشد، یعنی کاری را می‌کنید که بیشتر از هر چیزی دوست دارید، بنابراین بله، خوشحال هم خواهید شد. اما اگر هدفی تحمیل‌شده از بیرون باشد، مثل اینکه «جامعه دوست دارد من فلان کار را بکنم»، «من اولین پسر از اولین پسر فلان هستم، بنابراین باید آن کار را بکنم» یا «من این‌بار یا دِین بر دوش من است»، من فکر نمی‌کنم هیچ‌کدام از این کارها خوشحالتان کند.

فکر می‌کنم خیلی از ما دچار این احساس فراگیر اضطراب هستیم. اگر به ذهن خود توجه کنید، می‌فهمید برخی اوقات فقط کارهای خود را می‌بینید و به این طرف و آن طرف می‌دوید، در صورتی که حس خوبی ندارید. بعد متوجه می‌شوید که ذهنتان مدام درباره‌ی چیزی حرف می‌زند و پچ‌پچ می‌کند. شاید نمی‌‌توانید آرام بنشینید... همیشه یک کار بعدی وجود دارد و وقتی یک‌جا می‌نشینید، مدام به این فکر می‌کنید که کار بعدی را انجام دهید.

همیشه یک کار دیگر، یک چیز دیگر، یک جای دیگر بعد از کار فعلی وجود دارد و بعد از آن‌ها دوباره یک چیز دیگر پیش می‌آید و همین باعث ایجاد اضطراب فراگیر می‌شود.

واضح است که اگر فقط جایی بنشینید و هیچ کاری نکنید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. واقعاً هیچ کاری، یعنی کتاب هم نخوانید، موسیقی هم گوش ندهید و به معنای واقعی کلمه هیچ کاری نکنید و فقط یک جا بنشینید. نمی‌توانید این کار را بکنید، زیرا خیلی زود اضطراب مثل همیشه به سراغتان می‌آید و تلاش می‌کند که شما را از جا بلند کند؛ تا دوباره مثل قبل به بدوبدو کردن بیفتید و کارهای مختلف بکنید. فکر می‌کنم مهم این است که متوجه شوید همین اضطراب باعث نارضایتی و ناراحتی شما می‌شود. اضطراب از افکار در حال اجرا تشکیل می‌شود.

خرید کتاب راهنمای خوشبختی و ثروتمندی به روایت ناوال راویکانت

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.