جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: برنامه‌ی بازاریابی یک صفحه‌ای

معرفی کتاب: برنامه‌ی بازاریابی یک صفحه‌ای

«برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای»، با زیرعنوانِ مشتریان جدید جذب کنید، درآمد بیشتری به دست آورید و متمایز شوید، عنوان کتابی است نوشته‌ی آلن دیب که نشر نوین آن را به چاپ رسانده است. نویسنده می‌گوید: کاش می‌توانستم بگویم تمام ایده‌های این کتاب ساخته‌ی ذهن خودم بوده است و نابغه‌ای در حوزه‌ی کسب‌وکار و بازاریابی هستم، اما در حقیقت من ایده‌های عالی را جمع‌آوری کرده‌ام. در معدود مواردی ابداعاتی داشته‌ام که البته آن‌ها هم به‌ندرت ارزش نوشتن دارند.

مال امری -یکی از اولین مربیان کسب‌وکارم- اغلب می‌گوید: هیچ‌وقت از خودم ایده‌ای نداشتم. این خیلی خطرناکه! با وجود این، او همواره یکی از موفق‌ترین افراد در حوزه‌ی کسب‌وکار و بازاریابی بوده است. راز موفقیت او و به دنبالش موفقیت من مدل‌سازی نمونه‌هایی بود که از درست بودنشان اطمینان داشتیم، و نه اختراع مجدد چرخ!

اختراع مجدد چرخ، هم به نبوغ بسیاری نیاز دارد و هم احتمال شکست بالایی، دارد. من نه نابغه هستم و نه تمایلی به شکست دارم، پس ترجیح می‌دهم تا حد امکان تجاربی را کپی‌برداری کنم که باعث موفقیت دیگران شده‌اند؛ حداقل تا زمانی که به‌خوبی از عهده‌ی اصول آن برآیم. این کار فرصت‌ها را باب میلم تغییر و احتمال موفقیتم را بسیار افزایش می‌دهد.

اگرچه من سیستمی را طراحی کرده‌ام که حاصل آن کتاب «برنامه‌ی بازاریابی یک صفحه‌ای» شده است، بسیاری از مفاهیم مفید «بازاریابیِ پاسخ مستقیم» ساخته و پرداخته‌ی ذهن سایر رهبران بزرگ در حوزه‌ی کسب‌وکار و بازاریابی است.

به قول بزرگان «هنرمندانِ خوب می‌نویسند، هنرمندانِ بزرگ می‌دزدند». این سخنِ استیو جابز که آن را منتسب به پابلو پیکاسو می‌دانند، فلسفه‌ای بوده است که طی سالیانِ سال حین جمع‌آوری این ایده‌های عالی و نگارش کتاب حاضر در ذهن داشته‌ام. چه مرا «هنرمند بزرگ» بدانید و چه دزد، از شما می‌خواهم از این گنجینه‌ی مملو از ایده‌های توسعه‌ی کسب‌وکار استفاده کنید.

مسلماً جایی برای خلاقیت و نوآوری هم وجود دارد، اما از نظر من به این شرط که ابتدا در اصول مهارت پیدا کنید. این کتاب بسیاری از آن اصول را در بر دار؛ برخی حاصل تجربه‌های شخصی من و بخش عمده‌ی آن‌ها متعلق به غول‌های زندگی کاری من هستند؛ غول‌هایی که روی شانه‌هایشان ایستاده‌ام.

برنامه‌ی بازاریابی یک‌صفحه‌ای بیشتر قرار است جهشی در اجرای بازاریابی باشد تا مفهومی جدید یا یک نوآوری در بازاریابی. به مراتب راحت‌ترین راه برای یک کسب‌وکار کوچک این است که از بی‌اطلاعی در مورد بازاریابی به تدوین و اجرای یک برنامه‌ی بازاریابی پاسخ مستقیمِ همه‌جانبه و پیشرفته در کسب‌وکار خود برسد. برنامه‌ای که واقعاً در یک صفحه خلاصه می‌شود.

قسمتی از کتاب برنامه‌ی بازاریابی یک صفحه‌ای:

بسیاری از مردم ریسک‌گریزند. آن‌ها نگران صرف هزینه‌های نامنتظره برای تمدید مواردی مثل اینترنت، بهداشت و درمان یا مشاوره هستند.

همان‌طور که قبلاً گفتیم، اگر بتوانید عامل نگرانیِ آن‌ها را رفع کنید، فرصت فروش را افزایش خواهید داد. یک روش عالی برای رفع نگرانی ارائه‌ی نسخه‌ی نامحدودی از محصول یا خدمت با قیمتی ثابت است.

مثلاً یک شرکت کامپیوتری می‌تواند با قیمت ثابت ماهانه، پشتیبانی نامحدودی ارائه دهد. یک رستوران با دریافت مبلغی ثابت، نوشیدنی نامحدود به مشتری بدهد. بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها به علت ترس از سوءاستفاده از قرار دادن نسخه‌ی نامحدود خودداری می‌کنند. برای رفع این مشکل نیز می‌توان شروطی اعلام کرد که امکان سوءاستفاده را از بین ببرند.

خصوصا وقتی چیزی می‌فروشید که باید در یک مدت زمان مشخص مصرف شود، خطر عرضه‌ی گزینه‌ی نامحدود بسیار کم می‌شود. با بررسی ارزش متوسط معاملات‌تان در گذر زمان می‌توانید دقیقاً بفهمید ارائه‌ی یک گزینه‌ی نامحدود چقدر برایتان هزینه خواهد داشت.

بیشتر مردم حین خرید، میزان مصرف خود از یک محصول یا خدمت را بیش از حد تخمین می‌زنند. بنابراین می‌توانید از گزینه‌ی نامحدود به نفع خود استفاده کنید و همچنین ترس مشتری از پرداخت هزینه‌ی گزاف برای یک محصول یا خدمت را از بین ببرید.

در هر بازار درصد کمی از مردم هستند که خواهان بهترین نوع محصول‌اند.

شاخصه‌ای که این مصرف‌کنندگان با آن بهترین را نشخیص می‌دهند، قیمت است. بعضی از آن‌ها ۱۰، ۲۰ یا ۱۰۰ برابر بیشتر پول می‌دهند تا کالایی را بخرند که کارکرد محصول ارزان مشابه را دارد؛ مثل سفر با ماشین‌های رولز رویس یا جت خصوصی.

ممکن است نتوانید هر روز از این محصولات گران‌قیمت فروش داشته باشید، اما اگر بین محصولات معمولی خود چنین محصولاتی نداشته باشید، قطعا بخشی از سود خود را از دست داده‌اید.

محصولات گران‌قیمت می‌توانند درصد بالایی از سود خالص شما را تشکیل دهند، حتی اگر تعداد کمی از آن‌ها را بفروشید. همچنین، می‌توانید به کمک آن‌ها مشتریان ثروتمندی داشته باشید که براساس پرستیژ، خدمات و رفاه خرید می‌کنند تا قیمت.

مزیت بزرگ محصولات گران‌قیمت این است که باعث می‌شوند قیمت سایر محصولات با آن‌ها مقایسه شوند و معقول به نظر برسند. یک قانون سرانگشتی که غالبا استفاده می‌شود این است که ده درصدِ مشتریان شما حاضرند ده برابر بیشتر و یک درصدِ آن‌ها حاضرند صد برابر بیشتر پول بدهند. برای کسب حداکثر سود، حتماً از گزینه‌های گران‌قیمت بین محصولات خود استفاده کنید.

خرید کتاب برنامه‌ی بازاریابی یک صفحه‌ای       

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.