جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

عادت‌های عجیب نویسندگان بزرگ!

عادت‌های عجیب نویسندگان بزرگ! همه‌ی انسان‌ها در طول زندگی‌شان عادت‌هایی دارند که البته نویسندگان بزرگ هم از این قاعده مستثنی نیستند، اما مسئله وقتی جذاب‌تر می‌شود که این عادت‌ها، عادت‌های عجیب و غریبی باشند. در زیر بعضی از عادت‌های غیر عادی نویسندگان بزرگ را مرور می‌کنیم.

-سیب میوه تاریخ ساز/ هم در فیزیک؛ هم در ادبیات

سیب میوه‌ی تاریخ سازی است. اهمیت سیب اصلا به این محدود نمی‌شود که که کمک کرده تا نیوتن به کمک آن قانون جاذبه را کشف کند. آگاتا کریستی جنایی نویس مشهور تاریخِ ادبیات هر وقت در گره‌های داستانی رمانش به مشکل برخورد می‌کرده، یک سیب برداشته و به داخل وان حمام خود می‌رفته است و حین گاز زدن سیب به معمای قتل فکر می‌کرده. جالب آنجاست که این فرمول جواب می‌داده!  

-عقربه قطب‌نمای چارلز دیکنز به سمت شمال

چارلز دیکنز موقع خواب، یک قطب نمای  ناوبری داشته که عقربه‌های آن را به سمت جهت جغرافیایی شمال تنظیم می‌کرده و آن را کنار تخت خود می‌گذاشته است. دیکنز معتقد بوده این مسئله الهامات نویسندگی و خلاقیت او را تحریک می‌کند! قطب نمای خالق نیکلاس نیکلبی، روزگار سخت، آرزوهای بزرگ و سرود کریسمس هم به خلق این آثار کمک فراوانی کرده!  

-دکتر زوس؛ نوشتن برای بچه‌ها با کلاه گذاشتن سر خودش

زوس گایزل معروف به دکتر زوس نویسنده و تصویرگر داستان کودکان یک کلکسیون کلاه داشت. هر زمان در نوشتن یک داستان دچار قفل ذهنی می‌شد، درِ کمدش را می‌گشود و یکی از کلاه‌ها را بر روی سرش می‌گذاشت. قفل ذهنی ناگهام گشوده می‌شد!  

-مارکز و خبرخوانی

نویسنده‌ی پاییز پدرسالار، صد سال تنهایی و عشق در زمان در ابتدا اصلا روزنامه نگار بود. بعدها هم که قدم در راه نویسندگی و ادبیات گذاشت عادت داشت تا صبح زود از خواب بلند شود و ابتدا خبرها را بخواند و بعد شروع به نوشتن کند.  

-وقتی موراکامی از دو حرف می‌زند از چه حرف می‌زند؟

موراکامیِ ژاپنی عادت دارد هر روز صبح ساعت ۴ از خواب بیدار شود و هر شب هم ساعت ۹ شب به رختخواب می‌رود. موراکامیِ در کنار اینکه نویسنده‌ی با انضباطی است، ورزشکار منضبطی نیز هست. دویدن در برنامه روزانه همیشگی او وجود دارد. علاقه او به دو باعث شده تا یکی از کتاب‌هایش به شکل کامل به دو اختصاص داده شده باشد.  

-ایزابل آلنده و ۸ ژانویه مرموز

ایزابل آلنده نگارش اولین اثرش را در روز ۸ ژانویه سال ۱۹۸۱ آغاز کرد. به حسب یک اعتقاد، او نگارش تمامی کتاب‌های بعدی‌اش را هم در روز ۸ ژانویه آغاز کرده است. اطرافیان او می‌دانند که آلنده روز ۸ ژانویه بیش از هر چیز نیاز به آرامش و خلوت با خود دارد. شاید این ۸ ژانویه شروع یک کتاب جدید باشد.  

-جان اشتاین بک؛ خودکار از من به دور باد!

نویسنده‌ی موش‌ها و آدم‌ها عادت داشت پیش نویس آثارش را فقط با مداد بنویسد. او همیشه تعداد زیادی مداد نوک تیز در کنارش بر روی میز می‌گذاشت. وجود این مدادها حس خوبی به برنده نوبل ادبیات می‌داد.  

-مایا آنجلو و نوشتن فقط در اتاق‌های یک هتل محلی

نویسنده و شاعر آمریکایی، صبح به صبح ساعت ۶ صبح از آپارتمانش خارج می‌شد و تا ساعت ۲ بعد از ظهر در یک هتل کوچک محلی می‌نوشت. یک دسته کاغذ، فرهنگ لغات و تعدادی وسیله کم، تنها چیزهایی بود که او با خود به اتاق هتل می‌برد. مایا فقط یک درخواست از کارکنان هتل داشت: این که همه‌ی عکس‌ها از دیوارهای اتاق پایین بیاید  

-پاتریشیا های اسمیت: هر روز تخم مرغ و گوشت!

نویسنده‌ی بازی ریپلی عادت‌های غذایی ویژه‌ای داشت. هر روز تخم مرغ و گوشت! یک عادت غذایی برای مدت‌های طولانی. آیا این عادت سبب خلق تعلیق در رمانهایش شده؟  

-ویرجینیا ولف: من فقط ایستاده می‌نویسم

میز کاریِ ولف کمی شیب داشت. عادت او به این صورت بود که همیشه ایستاده پشت این میز می‌ایستاد و می‌نوشت. درست مثل یک نقاش، هر از چندگاهی هم به عقب می‌رفت و نگاهی متفاوت به اثرش می‌انداخت.

نویسندگان

  منبع: بازفید  
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
فیض احمد علیزاده 3 ماه پیش
خیلی عادت هایی عجیب اما انشالله منم روزی از این نویسنده ها خواهم شد به امید خدا