جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

سینما-اقتباس: هری پاتر و سنگ جادو

سینما-اقتباس: هری پاتر و سنگ جادو هری پاتر و سنگ جادو فیلمی است به کارگردانی کریس کلمبوس و محصول سال ۲۰۰۱ سینمای بریتانیا و امریکا. در این فیلم بازیگرانی همچون دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون و شان بیگرستف به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. هری پاتر و سنگ جادو در گیشه موفقیت کم‌نظیری نیز به دست آورد و درحالی‌که برای تهیه آن ۱۲۵ میلیون دلار هزینه شده بود، در گیشه، فروشی ۹۷۵ میلیون دلاری داشت. فیلمنامۀ فیلم را استیو کلاوز براساس رمان جی. کی. رولینگ و به همان نام نوشت و کمپانی برادران وارنر نیز توزیع‌کنندۀ این فیلم ۱۵۲ دقیقه‌ای بود. کمپانی برادران وارنر، که حقوق اقتباس سینمایی این کتاب را خریداری کرده بود، در کنار کلمبوس، نام‌های دیگری نیز برای کارگردانی این فیلم در نظر داشت که از استیون اسپیلبرگ کارگردان پرآوازۀ سینمای امریکا و همچنین راب راینر می‌توان نام برد. رولینگ نویسندۀ رمان، تأکید داشت که بازیگران این فیلم همگی اهل انگلستان یا ایرلند باشند و فیلمبرداری فیلم هم در خاک انگلستان انجام شود. در شانزدهمین روز نوامبر ۲۰۰۱، اکران فیلم در امریکا و انگلستان آغاز شد و بلافاصله نقدهای مثبتی نیز بر آن نوشته شد و فروش ۹۷۵ میلیون دلاری‌اش آن را در جایگاه پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۰۱ قرار داد. این فیلم در مراسم آکادمی اسکار، سه جایزۀ بهترین طراحی صحنه، بهترین موسیقی و بهترین طراحی لباس را از آن خود کرد. دنیل ردکلیف، بازیگر نوجوان انگلیسی، توانست با ایفای نقش هری پاتر، یک شبه ره صد ساله را طی کند و با عینک مشکی فریم دایره‌ای‌اش یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های سینمایی شود.

قسمتی از کتاب هری پاتر و سنگ جادو:

در ورودی روی پاشنه چرخید و باز شد. ساحرۀ قد بلندی با موی مشکی در آستانۀ در ظاهر شد. او ردای بلند زردرنگی به تن داشت. چهره‌اش مصمم و جدی بود و هری در نگاه اول چنین استنباط کرد که نمی‌توان به این سادگی با او مخالفت کرد. هاگرید به ساحره گفت: -پروفسور مک گونگال، اینا سال اولیان. -متشکرم هاگرید. از اینجا به بعد خودم راهنمایی‌شون می‌کنم. در را کاملاً باز کرد. سرسرای ورودی چنان سریع بود که خانۀ دورسلی‌ها در آن، جا می‌گرفت. دیوارهای سنگی سرسرا با مشعل‌هایی نظیر مشعل‌های گرینگوتز روشن شده بود. سقف سرسرا چنان بلند بود که تخمین بلندی آن دشوار به نظر می‌رسید. در مقابلشان پلکان مرمری باشکوهی بود که به طبقات بالاتر منتهی می‌شد. دانش‌آموزان سال اول به دنبال پروفسور مک‌گونگال زمین سنگفرش شدۀ سرسرا را پشت سر گذاشتند. هری صدای همهمۀ صدها نفر را پشت دری در سمت راستشان می‌شنید. شاید بقیۀ دانش‌آموزان آنجا جمع شده بودند. اما پروفسور مک‌گونگال آن‌ها را به تالار کوچک و خالی کنار سرسرای ورودی هدایت کرد. همه در تالار جمع شدند و به‌ناچار نزدیک به هم ایستادند. همه با نگرانی به اطرافشان نگاه می‌کردند. پروفسور مک‌گونگال گفت: -به مدرسۀ هاگوارتز خوش اومدین. ضیافت آغاز سال تحصیلی به زودی شروع می‌شه اما پیش از شروع جشن باید گروه‌بندی بشین. مراسم گروه‌بندی اهمیت ویژه‌ای داره چون تا زمانی که در هاگوارتز هستین گروه شما حکم خانواده‌هاتونو داره. شما با هم گروه‌هاتون به کلاس‌های درس می‌رین، توی یه خوابگاه می‌خوابین و اوقات فراغتتونو با اونا در سالن عمومی گروهتون می‌گذرونین.
اسم چهار گروه هاگوارتز گریفندور، هافلپاف، ریونکلا و اسلایترینه. همۀ این گروه‌ها سابقه و تاریخچۀ درخشانی دارن و در همۀ اونا جادوگرها و ساحره‌های برجسته‌ای تربیت شد‌ن. در هاگوارتز، موفقیت‌‌های هر دانش‌آموز باعث کسب امتیاز گروهش می‌شه و هرگونه تخلف و سرپیچی از مقررات باعث کسر امتیاز از گروه خواهد شد!
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.