جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

سینما-اقتباس: جین ایر

سینما-اقتباس: جین ایر فیلم جین ایر، فیلمی ۱۲۰ دقیقه‌ای در ژانر درام-رمانس به کارگردانی کری فوکوناگا و محصول سال ۲۰۱۱ ،تولید مشترک بریتانیا و ایالات متحده است. در این فیلم بازیگرانی همچون مایکل فاسبندر، میا واشیکوفسکا و جیمی بل به نقش آفرینی پرداخته‌اند. این فیلم محصول شرکت بی بی سی فیلمز است همچنین کمپانی‌های یونیورسال و فوکوس پیکچرز توزیع کنندگان این فیلم هستند. فیلم از کتاب شارلوت برونته به همین نام اقتباس شده است. شارلوت برونته در خانواده بسیار پر جمعیتی به دنیا آمد. پنج خواهر و یک برادر در خانواده شلوغ و پر جمعیت  برونته‌ها و ماحصل آن ظهور خواهران نویسنده‌ای که در تاریخ ادبیات انگلیسی زبان نویسندگانی کلیدی و جریان ساز هستند.جین ایر از مهمترین رمان‌های اوست. جین ایر

قسمتی از رمان جین ایر:

روزهای خوش و نیز روزهای پر مشغله، روزهایی بود که در خانه‌ی ثورنفیلد گذراندم، و این روزها با سه ماه تنهایی، یکنواختی و سکوتی که در آغاز ورودم زیر سقف این خانه گذرانیده بودم چقدر تفاوت داشت! حالا به نظر می‌رسید که تمام چیزهای غم انگیز از آن خانه رخت بربسته و تمام خاطرات غم انگیز از آن خانه فراموش شده. زندگی در همه جایی خانه جریان داشت و در سراسز شبانه روز جنبش و تلاش به چشم می‌خورد. ممکن نبود کسی از راهرو، که زمانی سکوت بر آن حاکم بود، عبور کند یا به اتاق‌های جلو که پرنده در آنها پر نمی‌زد، وارد شود و با یک ندیمه یا خدمتکار مخصوص یکی از خانم‌ها یا آقایان مهمان‌ها روبرو نشود.

جین ایر

آشپزخانه، آبدارخانه، تالار خدمتکاران و راهروی بزرگ و رودی همه به همین گونه سرشار از زندگی بودند. فقط گاهی تالارهای نشیمن و پذیرایی خالی و ساکت می‌ماندند. چون آسمان آبی و آفتاب بدون باد و توفان بهار واقعی ساکنان آنها را به بیرون خانه به سوی تفرجگاه‌ها می‌کشاند. حتی وقتی هوا خراب بود و باران‌های پیاپی چند روز ادامه می‌یافت بارندگی هم شادمانی آنها را متوقف نمی‌کرد. تنها نتیجه‌ی متوقف شدن، تفریحات بیرون از خانه پر نشاط و متنوع‌تر شدن سرگرمی‌های داخل خانه بود.

جین ایر

در اولین شب، وقتی پیشنهاد تغییر سرگرمی‌ها داده شد نمی‌دانستم می‌خواهند چکار کنند. صحبت از چیستان بازی به میان آمد، اما من با مفهوم این اصطلاح کاملا بیگانه بودم. خدمتکاران را احضار کردند تا میزهای تالار غذاخوری را بیرون ببرند، جهت نور چراغ‌ها را تغییر دهند و صندلی‌ها را مقابل طاقنما که پرده‌ای جلوی آن آویخته بود به صورت نیم دایره بچینند. در اثنایی که آقای راچستر و سایر آقایان دستور این تغییرات را می‌دادند خانم‌ها از پله‌ها بالا و پایین می‌رفتند و مرتبا ندیمه‌های خود را با زنگ فرا می‌خواندند و به دنبال کار می‌فرستادند. از خانم فرفاکس خواسته شد که بیاید و راجع به محل نگهداری انواع شال، لباس و پارچه به آنها اطلاعاتی بدهد.

جین ایر

چند گنجه لباس در طبقه سوم غارت شد و محتویات آنها را که جلیقه‌های زربفت و حاشیه دوزی شده، انواع لباس‌های اطلس، دامن‌های توری و...بود به طبقه‌ی پایین آوردند. بعد وسایل مورد نظر را از میان آنها انتخاب کردند و به بودوار داخل تالار پذیرایی بردند.
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.