جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

سه دختر حوا/ الیف شافاک پس از ملت عشق

سه دختر حوا/ الیف شافاک پس از ملت عشق کتاب سه دختر هوا اثر الیف شافاک نویسنده محبوب این روزهای بازار نشر کشورمان به همت نشر کتاب مرو به چاپ رسیده است. الیف شافاک نویسنده مشهور و جسور ترک این روزها نامی آشنا برای مخاطبان ادبیات در سراسر دنیا است. او در سال ۱۹۷۱ در استراسبورگ فرانسه به دنیا آمده و دوران کودکی و جوانی‌اش در آنکارا، مادرید، عمان، کلن، استانبول، بوستون، میشیگان و آریزونا گذشته است. فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا است. دوره کارشناسی ارشد را نیز در همان دانشگاه در رشته فعالیت‌های زنان و دوره دکتری را در رشته علوم سیاسی به پایان رسانده است.

الیفالیف شافاک

کارهای شافاک به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شوند و در صدر پرفروش‌های بازار کتاب در اروپا و آمریکا و دیگر نقاط جهان قرار دارند. از جمله کتاب ملت عشق، که در ایران هم با استقبال شگفت‌انگیزی مواجه شد. این نویسنده در کنار اورهان پاموک برنده جایزه نوبل نقش به سزایی در شناساندن ادبیات معاصر ترکیه به مخاطبان جهانی داشته و جوایز متعددی هم دریافت کرده است. سه دختر حوا، داستان زندگی زنی است به نام پری که میان عشق و باورهایش قرار گرفته، باورهایی که نمی‌داند کدام درست و کدام غلط است. جست‌وجوی او برای درک مفهوم زندگی و عشق، او را به ورطه‌های تازه و ماجراهای گوناگون می‌کشاند. شافاک درباره این رمان می‌گوید: "نوشتن، سفری شگفت‌انگیز و چالش برانگیز است. وقتی ایده‌ای به ذهنم می‌رسد تا درباره آن بنویسم، تحقیقات زیادی برای آن انجام می‌دهم. کتاب جدیدم برخلاف کتاب قبلی که تاریخی بود، معاصر است. درباره ترکیه امروزی و درخواست زنان برای یافتن هویت و عشق و چالش‌ها و شکست‌های زندگی واقعی. به نوعی بیانگر چیزهایی است که همین حالا در استانبول در حال وقوع هستند." الیف شافاک با زبانی سحرآمیز و توصیفی دقیق از اتفاقات ما را به سفری خارق‌العاده می‌برد، در میان ایمان و بی‌ایمانی و عشق و زنان متفاوت.

تصویر جلد اصلی کتاب سه دختر حوا

در بخشی از کتاب سه دختر حوا می‌خوانیم: بعضی انسان‌ها، ناخودآگاه خود را موظف به تحقیر دیگران می‌دانند. فقط به جهت اینکه با بقیه فرق داشته باشند. بعضی انسان‌ها هم خوراک‌شان، عادت به نفرت است. ولی به اشخاص مورد تنفر مخفیانه، در درون خود اهمیت می‌دهند، برای آن‌ها ارزش قائل هستند و حتی در واقع آن‌ها را دوست دارند. در دنیا حسی عجیب‌تر از حس نفرتی نیست که با دوست داشتن و شیفتگی مخلوط شده باشد. کسانی که از پیش داوری مبرا باشند، ذهن و دل‌شان پذیرای همه صداها و رنگ‌های کائنات باشد، سوال را به جواب ترجیح می‌دهند. گردشگران، روح‌های بیابان‌گرد کسانی که همیشه سالک و جست‌وجوگر هستند کسانی که هیچ‌وقت در مکانی ساکن نمی‌شوند در هیچ بندری لنگر نمی‌اندازند از غرور و خودخواهی بهره‌ای نبرده‌اند...   سه دختر هوا را سولماز ارزیلی ترجمه کرده و اثر حاضر در ۵۱۲ صفحه رقعی با جلد نرم و قیمت ۴۱ هزار تومان چاپ و روانه کتابفروشی‌ها شده است. برای خرید کتاب سه دختر حوا (نشر کتاب مرو) از فروشگاه کلیک کنید واحد خبرگزاری موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
الی 5 سال پیش
چند تا ترجمه از یک کتاب؟
امير آدينه 5 سال پیش
ما به عنوان یک مرجع باید تمامی عناوین را داشته باشیم