جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

سرمایه‌گذاری برای کودکان/ چگونه می‌توان پول را رشد داد و آن را سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کرد

سرمایه‌گذاری برای کودکان/ چگونه می‌توان پول را رشد داد و آن را سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کرد

کتاب «سرمایه‌گذاری برای کودکان» نوشته‌ی دایلین ردلینگ و آلیسون تام به همت انتشارات بهزاد به چاپ رسیده است. نویسندگان کتاب می‌گویند: اگر به پول علاقه دارید -چگونه پول جمع یا چگونه سرمایه‌گذاری کنید یا چطور پول بیشتری به دست آورید- پس این کتاب کاملاً برای‌تان مناسب است.

در این کتاب به شما روش به دست آوردن پول، پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کردن آن آموزش داده می‌شود. در مورد مفهوم ریسک و پاداش با شما صحبت خواهیم کرد و یاد می‌گیرید که چرا برخی از سرمایه‌گذاری‌ها سود بیشتری دارند. همچنین در مورد سهام و اوراق قرضه و اینکه چگونه می‌توانند شما را در کسب درآمد بیشتری یاری کنند، خواهید خواند. دست‌ آخر اینکه چطور می‌توانید در سرمایه‌گذاری‌تان تنوع ایجاد کنید و درنهایت میزان ثروت‌تان را افزایش دهید.

در طول این مسیر شما را با دو فرد موفق آقای دارایی و خانم سرمایه‌گذاری آشنا می‌کنیم. آقای دارایی می‌تواند بدن خود را تا آنجا که پولش دوام می‌آورد بسط دهد. خانم سرمایه‌گذاری نیز می‌تواند سکه‌ها، جواهرات و فلزات گرانبها را جمع‌آوری و آن‌ها را چندین برابر کند. این ترکیب دو نفره‌ی مالی در راه توضیح روش پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به شما کمک و راهنمایی‌تان خواهند کرد تا به بازی‌ها، آزمون‌ها و امکاناتی جالب و سرگرم‌کننده در مورد سرمایه‌گذاران مشهور، واقعیت‌هایی تاریخی، پشت صحنه‌های ماجراها و بسیاری چیزهای دیگر دست یابید.

هنگامی که کم سن‌وسال‌تر بودیم، کسی در مورد امور مالی شخصی و سرمایه‌گذاری چیزی به ما نگفت. در مدارس درسی به نام پول ۱۰۱ نداشتیم. بنابراین ناگزیر بودیم که در مورد پول و سرمایه‌گذاری از تجربیات پدر و مادرمان استفاده کنیم، یا از این طرف و آن طرف چیزی یاد بگیریم. کمی که بزرگ‌تر شدیم، شروع کردیم به پول درآوردن از طریق کار با شرکت‌های اینترنتی مانند ای بی، استاب هاب یا لوموسیتی. آن روزها می‌توانستیم آن‌قدر پول پس‌انداز کنیم که بتوانیم در چهل و چند سالگی بازنشسته شویم (بسیاری از مردم تا زمانی که به ۶۵ سالگی نرسند، نمی‌توانند بازنشسته شوند.) اکنون ما سایتی راه انداخته‌ایم با نام Retireby45.com (بازنشستگی در ۴۵ سالگی) تا به دیگران کمک کنیم در این سن بازنشسته شوند.

ما مایلیم دانسته‌هایمان را در اختیار شما قرار دهیم و این راز ماست. هرچه زودتر شروع به سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید پول بیشتری به دست آورید. زمان، یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پول درآوردن است و به عنوان یک کودک، شما چیزی دارید که باید آن را پرورش دهید -که بزرگ‌ترها از آن بی‌بهره‌اند... زمان!

آموختن در مورد پول و سرمایه‌گذاری نه‌تنها برای شما سودمند است، بلکه می‌توانید با استفاده از این دانسته به بزرگ‌ترهای زندگی‌تان نیز کمک کنید. پس بگذارید که بزرگ‌ترها نیز همراه شما این کتاب را بخوانند از آن لذت ببرند. تنها به خاطر داشته باشید که نباید بدون تأیید و نظارت بزرگ‌ترها دست به سرمایه‌گذاری بزنید.

قسمتی از کتاب سرمایه‌گذاری برای کودکان:

اوراق قرضه یکی از ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی ا‌ست که می‌توانید انجام دهید؛ زیرا دولت آن‌ها را ضمانت کرده است؛ یعنی امکان از بین ‌رفتن پولتان صفر است (زیرا در هر شرایطی دولت پول شما  را بازمی‌گرداند.) تضمین دولت برای بازپرداخت پولتان در واقع این اعتماد را در شما پدید می‌آورد که در این راه، سرمایه‌تان را از دست نخواهید داد. تنها جنبه‌ی منفی آن، پایین بودن سودی ا‌ست که از این راه نصیب‌تان می‌شود.

شما می‌توانید مستقیماً به خرید اوراق قرضه اقدام و یا آن را از شرکت‌های کارگزاری و به صورت آنلاین خریداری کنید. ارزشی که روی این اوراق نوشته شده، ارزش اسمی آن است.

هنگامی که اوراقی را خریداری می‌کنید، درواقع برای مدتی معین آن را خریداری کرده‌اید که این دوره‌ی زمانی می‌تواند چند روز یا حتی یک سال باشد؛ اما معمولاً این اوراق یک ماهه، دو ماهه، سه ماهه، شش ماهه، یا یک ساله‌اند.

اوراق قرضه سودی مانند سایر سرمایه‌گذاری‌ها ندارند. در عوض می‌دانید که رأس مدت سررسید می‌توانید آن را نقد کنید. مثلاً چنانچه اوراق قرضه‌ی خریداری‌شده توسط شما هزار دلاری باشد (ارزش اسمی) شما بابت خرید آن چیزی حدود ۹۹۵ دلار می‌پردازید؛ یعنی در این معامله شما ۵ دلار سود خواهید کرد.

حالا اگر بخواهید درصد سود سرمایه‌گذاری‌تان را محاسبه کنید، می‌توانید با کسر ارزش اسمی آن اوراق از پولی که پرداخت کرده‌اید، میزان سودتان را در مدت زمانی معین به دست آورید. در هر حال هرچه طول این دوره بیشتر باشد، شما به قیمت ارزان‌تری می‌توانید آن اوراق را تهیه کنید.

سرمایه‌گذاری برای کودکان را فرزام حبیبی اصفهانی ترجمه کرده و کتاب حاضر در ۱۲۳ صفحه‌ی وزیری با جلد نرم و قیمت ۴۸ هزار تومان چاپ و روانه‌ی کتابفروشی‌ها شده است.

خرید کتاب سرمایه‌گذاری برای کودکان

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.