جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

زن سی ساله به روایت انوره دو بالزاک

زن سی ساله به روایت انوره دو بالزاک کتاب زن سی ساله اثر بالزاکِ بزرگ به همت نشر نگاه تجدید چاپ و به کتابفروشی‌ها بازگشته است. بالزاکِ فرانسوی را می‌توان پیشوای سبک رئالیسم در ادبیات دانست. نویسنده‌ای که خیلی زود و از همان ابتدای جوانی آغاز به نوشتن کرد و چنان جامعه‌ی فرانسه را خوب و تیزبینانه موشکافی کرد که اینروزها با تحلیلی دقیق از خلال رمانهایش می‌توان بسیاری اطلاعات پیرامون وضعیت فرانسه‌ی آن سالها به دست آورد. آثاری که ذوق نویسنده‌ای را بازنمایی می‌کند که قدرت‌ها و قابلیت‌های ادبیات را به درستی می‌شناخت و از آن‌ها در بهترین شکل ممکن استفاده می‌کرد.

زن 30 سالهانوره دو بالزاک

در بخشی از کتاب زن سی ساله می‌خوانیم:

کالسکه‌چی جوان که به فرمان اربابش با سرعت سرسام آوری کالسکه‌ی چهار اسبه را می‌راند، پاره شدن مهار یکی از اسبان باعث شده بود که نا هماهنگی در میان اسبها به وجود آمده و چنین تصادفی رخ دهد. در داخل اطاقک کالسکه دو جوان نشسته بودند، آنها پیش از اینکه فرصت فکر کردن درباره تصادف درشکه را پیدا کنند، محو تماشای مناظر دلفریب رود لوآر و اطراف آن شده بودند. در طرف سمت راست آنها، تمام پیچ و خمهای رودخانه سبز که آب مانند مار نقره‌ای رنگ، در سبزه چمن‌هائی که اکنون در اوائل فصل بهار زمرد رنگ می‌نمودند می‌خزید. در سطح رود همه جا جزایر سرسبز یکی بعد از دیگری در پهنه وسیع آب مانند دانه‌های گردن بندی قرار گرفته بودند. در آنطرف رودخانه، زیباترین ییلاقهای تورن گنجینه گرانبهای خود را در برابر چشم گشوده بود... زن سی ساله پس از آنکه بارها توسط بالزاک بازبینی و تصحیح شد بالاخره در سال ۱۸۳۴ نسخه‌ی نهایی‌اش منتشر شد. ژولی قهرمان رمان در پیچ و خم‌های زندگی عاشقانه‌اش و تصمیم‌گیری های مربوط به آن با مسائل گوناگونی مواجه می‌شود. از سوی دیگر شخصیت ویکتور، شخصیت چند لایه‌ای است که بالزاک آن را با ظرافت طراحی کرده است، در عین حال هیچ‌یک از شخصیت‌های این رمان مبرا از خطا و مطلقا سفید نیستند و از این رو شخصیت‌پردازی رمان، جالب توجه می‌شود.

زن 30

چاپ دوم زن سی ساله با ترجمه علی اصغر خبره زاده با قیمت ۳۵ هزار تومان به کتابفروشی‌ها بازگشته است. واحد خبرگزاری موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.