جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

رهبری در موقعیت‌های دشوار/ غلبه بر بزرگ‌ترین چالش‌ها با استفاده از شجاعت و اعتمادبه‌نفس

رهبری در موقعیت‌های دشوار/ غلبه بر بزرگ‌ترین چالش‌ها با استفاده از شجاعت و اعتمادبه‌نفس

کتاب «رهبری در موقعیت‌های دشوار»، نوشته‌ی جان سی مکسول، به همت نشر ذهن‌آویز به چاپ رسیده است. رهبران بزرگ با فرازونشیب‌هایی روبه‌رو خواهند شد. بازارها سقوط خواهند کرد. همه‌گیری‌ها فرا خواهند رسید و مردم همیشه راه‌های جدید و جالبی برای دشوار کردن کارها ارائه می‌دهند؛ اما این رهبران‌اند که باید به نتیجه برسند و تیمی بسازند که حتی در شرایط دشوار نیز روبه‌رشد باشد.

رهبری در موقعیت‌های دشوار اثر کاملاً جدید جان سی مکسول، راهنمای نهایی برای کمک به تیم شماست تا در شرایط نامنتظره ایستادگی کنید و حتی رشد یابید. مکسول به رهبران کمک می‌کند تا چالش‌های اصلی تیم خود را شناسایی کنند، بدهی‌های خود را بررسی و هر چالشی را فرصتی کنند برای تجدیدنظر در شیوه‌ی انجام دادن کارها. او سرانجام به رهبران ابزار کاری می‌دهد تا به کمک آن، تیم‌های خود را در بحبوحه‌ی شرایط سخت رشد دهند.

جان مکسول با بینش عمیقش و مثال‌هایی که می‌آورد، به رهبران اطمینان می‌دهد که هنوز هم می‌توانند به‌خوبی رهبری کنند و مهارت‌های لازم خود را برای تبدیل شدن به رهبران بزرگ، حتی در مواقع سخت گسترش دهند.

زمان‌های سختی فراخواهد رسید و این رهبران بزرگ‌اند که می‌دانند چگونه تیم‌های خود را رهبری کنند و حتی قوی‌تر ظاهر شوند.

به نظر می‌رسد بشر معتقد است که زندگی باید آسان باشد. متأسفانه امروزه این عقیده به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. ما انتظار داریم راهمان به سمت موفقیت ساده و هموار باشد. انتظار داریم زندگی بی‌دردسری داشته باشیم. انتظار داریم دولت مشکلاتمان را حل کند. انتظار داریم به پاداش برسیم بدون اینکه برایش تلاش کنیم؛ اما حقیقت چیز دیگری است: زندگی به‌هیچ‌وجه آسان نیست.

هال اربن در کتاب «بزرگ‌ترین درس‌های زندگی» می‌نویسد:

«وقتی این واقعیت را بپذیریم که زندگی ساده نیست، شروع به رشد می‌کنیم. کم‌کم درک می‌کنیم که در ورای هر مشکل یک فرصت نهفته است. آن زمان است که بیشتر کنکاش می‌کنیم تا بیابیم از چه ساخته شده‌ایم. شروع می‌کنیم به پذیرش چالش‌های زندگی. به جای اینکه اجازه دهیم سختی‌ها شکستمان دهند، از آن‌ها استقبال می‌کنیم تا شخصیت خود را محک بزنیم. از سختی‌ها به‌عنوان عاملی برای رشد و بهره‌وری استفاده می‌کنیم.»

درک و پذیرش این واقعیت برای رهبران بسیار اهمیت دارد. هیچ‌چیز باارزشی در زندگی بدون تلاش به دست نمی‌آید. به همین دلیل است که اسکات پک روان‌شناس، کتاب خود را با عنوان «جاده‌ی کم‌گذر» با این جمله شروع کرده است: «زندگی مشکل است.» اگر این واقعیت که زندگی مشکل است را درک نکنیم و نپذیریم، خودمان را برای شکست مهیا می‌کنیم و هرگز نه درسی می‌گیریم نه به موفقیت می‌رسیم.

حتی اگر ما رهبران بپذیریم که زندگی برای اکثر انسان‌ها سخت است، باز هم بسیاری از ما از ته دل آرزو می‌کنیم که ای کاش این حقیقت درباره ما صدق نکند! اما هیچ‌کس نمی‌تواند از مشکلات، شکست‌ها و چالش‌های زندگی بگریزد. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید از دل مشکلات زندگی عبور کنیم و به پیشرفت برسیم. رالف والدو امرسون شاعر می‌گوید: «هر قدمی که انسان برمی‌دارد یک سقوط رو به جلو است.»

قسمتی از کتاب رهبری در موقعیت‌های دشوار:

رهبری کار ساده‌ای نیست. رهبران هر روز باید از خواب برخیزند و قبل از رهبری دیگران خودشان را رهبری کنند. از آنجا که افراد دیگر به آن‌ها متکی هستند باید آتش درون خود را شعله‌ور نگه دارند. باید بدانند به کجا می‌روند، چرا می‌روند و به دیگران نیز کمک کنند تا به مقصد برسند. بعضی از رهبران مانند والدین مرتکب اشتباه می‌شوند. آن‌ها از افرادشان توقع دارند تا کاری را که می‌گویند انجام دهند نه آنچه را که می‌بینند؛ اما مشکل همین‌جاست. افراد آنچه را که می‌بینند انجام می‌دهند. پس اگر می‌خواهید افرادتان وفادار، فداکار و باانگیزه باشند، باید اول خودتان الگوی این ویژگی‌ها باشید.

وقت بگذارید و لیستی از تمام ویژگی‌هایی تهیه کنید که از اعضای خود توقع دارید. سپس ویژگی‌های شخصی خودتان را با لیست مقایسه کنید. هر زمان که خودتان متناسب با ویژگی‌ها نبودید کنار هر ویژگی جمله‌ای بنویسید که نشان دهد چه کاری باید انجام دهید تا به آن ویژگی دست پیدا کنید. به‌عنوان مثال اگر از افرادتان می‌خواهید وفادار باشند کنار ویژگی وفاداری بنویسید: آن‌قدر به حل مشکل ادامه می‌دهم تا به موفقیت برسم، یا زودتر به سر کار می‌آیم و دیرتر محل کار را ترک می‌کنم تا الگویی برای بقیه اعضای تیم باشم.

متأسفانه رهبران زیادی این موضوع را نادیده می‌گیرند. آن‌ها این ذهنیت را دارند که قبلاً این کار را انجام داده‌ام و راضی نبوده‌ام بنابراین ذهنیتشان باعث دلزدگی می‌شود. از طرفی اگر شما ذهنیت «قبلاً این کار را انجام داده‌ام و عاشقش بودم» را داشته باشید، دیگران به سمت شما جذب می‌شوند و می‌خواهند همگام با شما قدم بردارند و نهایت تلاششان را بکنند.

رهبری در موقعیت‌های دشوار را الهه علوی ترجمه کرده و کتاب حاضر در ۱۲۵ صفحه‌ی رقعی با جلد نرم و قیمت ۴۲ هزار تومان چاپ و عرضه شده است.

خرید کتاب رهبری در موقعیت‌های دشوار     

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.