جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

جایزه ادبی دیوید کوهن به نویسنده‌ی ایرلندی رسید

جایزه ادبی دیوید کوهن به نویسنده‌ی ایرلندی رسید

جایزه‌ی ۴۰ هزار پوندی دیوید کوهن به کُلم تویبین نویسنده‌ی ایرلندی رسید، جایزه‌ای که مدیریت آن را بنیاد کوهن با همکاری شورای هنر ملی در انگلستان به عهده دارد.

به گزارش آیریش تایمز، این نویسنده توانست در طی مراسمی که در شهر لندن برگزار شد، این جایزه را دریافت کند. مراسمی که در آن هرمیون لی، که ریاست هیئت داوران را بر عهده داشت، تویبین را نویسنده‌ای فوق‌العاده نامید که آثارش سطح کیفی بسیار بالایی دارند.

هرمیون لی طی سخنانی آثار کُلم تویبین را آثاری با تکیه بر عنصر تخیل غنی نامید که ذهن و هستی شخصیت‌هایش را واکاوی می‌کند و این واکاوی را با چیره‌دستی هرچه ‌تمام‌تر به انجام می‌رساند. لی سپس ادامه می‌دهد که این نویسنده در کنار داستان‌ها و رمان‌هایش از آثاری بر  پایه‌ی تاریخ نیز برخوردار است که بسیار خواندنی هستند.

هیئت داوران در یادداشتی کلی برای اهدای جایزه به این نویسنده‌ی ایرلندی، کُلم تویبین را نویسنده‌ای توصیف کرده که نوشته‌هایش همچون شعر ریتمیک و همچون موسیقی موزون است. او یکی از مهم‌ترین نویسندگان عصر ماست که همگان باید آثارش را بخوانند.

واپسین اثر این نویسنده که «جادوگر» نام دارد، رمانی زندگی‌نامه‌ای است. زندگیِ توماس مان نویسنده‌ی بزرگ آلمانی دستمایه‌ی این رمانِ نویسنده‌ی ایرلندی است.

کُلم تویبین همزمان با اعلام شدن نامش به‌عنوان نویسنده‌ی برنده گفته بود: نخستین‌بار، سال ۱۹۹۳ بود که در لندن و در مراسم این جایزه‌ی ادبی حاضر بودم. آن روز هرگز فکرش را نمی‌کردم که زمانی فرا برسد که این جایزه از آنِ خودِ من شود. این که نامم در میان برندگان این جایزه است باعث افتخارم است.

این جایزه‌ی ادبی به شکل دوسالانه و از سال ۱۹۹۲ برگزار می‌شود و تاکنون نویسندگانی همچون تام استوپارد، هیلاری منتل، ادنا اوبراین و تونی هریسون برندگانش بوده‌اند.  

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.