جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

تجارت در اینستاگرام/ جذاب بر پایه‌ی صفر و یک

تجارت در اینستاگرام/ جذاب بر پایه‌ی صفر و یک

کتاب «تجارت در اینستاگرام»، نوشته‌ی ناتان دمرون به همت نشر سلماس، به چاپ رسیده است. اینستاگرام ابزاری ضروری برای کسب‌وکارهاست تا آن را در استراتژی‌های بازاریابی خود بگنجانند؛ پرکاربردترین شبکه‌ی اجتماعی که کانالی بزرگ برای تبلیغ و معرفی کسب‌وکار شما از طریق پروفایل خود شرکت است. در گذشته کسب‌وکارها برای داشتن فضای تبلیغاتی، بیشتر از بیلبوردها، روزنامه‌ها و آگهی‌های میان‌برنامه‌ای تلویزیونی استفاده می‌کردند. امروزه برای شناخته ‌شدن باید از پتانسیل اینترنت و رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد و نسبت به تبلیغات سنتی، بودجه کمتری صرف کرد و با آن بتوان به مخاطب موردنظر بیشتری دست یافت.

چرا بهتر است شرکت‌ها از اینستاگرام استفاده کنند، یکی از دلایل اصلی‌اش این است که این اپلیکیشن فضایی پرتکاپو، تعاملی و تغییرپذیر دارد. به‌علاوه اینستاگرام تنها اپلیکیشن رسانه‌ی اجتماعی است که برای تلفن‌های همراه طراحی شده است و منحصراً بر محتوای بصری جذاب و سرگرم‌کننده تمرکز دارد. مشاغل، بدون داشتن حضوری چشمگیر در اینستاگرام با خطر عقب ‌افتادن روبه‌رو خواهند شد. رسانه‌ی اجتماعی مکانی است که مردم در آن به دنبال رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، برندها، فیلم‌ها و کتاب‌ها برای مطالعه هستند. بنابراین قانونی نه‌چندان خوشایند، اما حقیقی وجود دارد: «اگر در این فضا نیستید، گویی وجود ندارید.»

این کتاب معرفی صفر تا صد برنامه‌ی اینستاگرام و قابلیت‌های مؤثر و کاربردی این اپلیکیشن به‌منظور سهولت در بازاریابی، افزایش فروش و پیشرفت کسب‌وکارهای خرد و کلان است. برنامه‌ای با ۲۵ زبان که به یکی از محبوب‌ترین اَپ‌های دنیا تبدیل شده است.

در این کتاب، سعی شده است علاوه بر آموزش جذب و حفظ دنبال‌کننده، محتواسازی، شناخت هشتگ‌ها و کاربردشان اطلاعات جامعی در اختیار خوانندگان قرار دهد. همچنین برای تقویت صفحه‌ی اینستاگرام، قابلیت‌ها و ترفندهایی در بازاریابی اینستاگرامی می‌آموزد که در افزایش فروش، ساخت تبلیغات و تعامل با مشتری بسیار مؤثر و نتیجه‌بخش است. تمامی آموزش‌ها به زبانی ساده بیان شده است که گاه با یک تغییر کوچک در تنظیمات برنامه می‌توان به نتایج چشمگیری دست یافت.

قسمتی از کتاب تجارت در اینستاگرام:

از سال ۲۰۱۶، قابلیت جدیدی برای کسب‌وکار به اینستاگرام اضافه شده است که به صاحبان مشاغل و کاربران، امکان تولید محتوای متفاوت (هم عکس و هم ویدئو) را در طول روز می‌دهد. محتوایی ترکیب از عکس_ویدئو که به صورت اسلایدی به نمایش درمی‌آید: استوری‌های اینستاگرام.

امروزه استوری‌ها همه‌جا هستند! ابتکار اصلی این قابلیت این است که شرکت‌ها نگرانی‌ای بابت خطر پست محتوای بیش‌ازحد ندارند؛ زیرا عکس‌ها و ویدئوهای منتشرشده در استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند و در صفحه‌ی خبری اصلی پروفایل شرکت به نمایش درنمی‌آیند. هرچند اگر بخشی از محتوای استوری خود را به طور خاصی دوست داشته باشید، می‌توانید آن را در صفحه‌ی اصلی خود پست کنید.

علاوه‌براین، صاحبان کسب‌وکار در استوری‌های اینستاگرام می‌توانند با استفاده از ابزارهای ویرایشی که امکان نوشتن و طراحی نو و بدیعی را می‌دهد، در تولید محتوا خلاقیت نشان دهند.

کاربران می‌توانند از طریق نوار افقی بالای صفحه‌ی اصلی پیجشان، استوری‌های پست‌شده‌ی افرادی را که دنبال می‌کنند ببینند. این محتوای جدید به لطف حلقه‌ی رنگی که دور نمایه ظاهر می‌شود، به‌راحتی قابل تشخیص است.

مشاهده‌ی استوری‌ها بسیار ساده است: برای جابه‌جایی پروفایل‌ها فقط کافی است انگشت خود را روی نوار به چپ یا راست بکشید. در هر پروفایل خط آبی رنگی در بالای استوری به کاربران در حال مشاهده نشان می‌دهد که آن استوری از چه مقدار محتوا تشکیل شده است، بنابراین کسانی که عکس‌ها و ویدئوهای پست‌شده‌ی یک استوری را مشاهده می‌کنند، می‌توانند مطمئن شوند که قبل از رفتن به طرفین هیچ محتوایی را از دست نمی‌دهند.

به علاوه در استوری‌ها هیچ لایک یا کامنت عمومی وجود ندارد. در صورتی که کاربری تمایل به اظهارنظر در مورد محتوای پست‌شده استوری را داشته باشد، برای ارتباط با فردی که استوری گذاشته است، می‌تواند از طریق بخش خصوصی اینستاگرام یا با استفاده صورتک‌ها این ارتباط را برقرار کند.

استوری‌های اینستاگرام از تنظیمات خصوصی حساب شما پیروی می‌کند، یعنی اگر حساب کاربری شما خصوصی است، استوری‌هایتان فقط برای دنبال‌کنندگان‌تان قابل مشاهده است. هرچند می‌توانید کل استوری را نیز از هر کاربر خاصی که نمی‌خواهید آن محتوا را ببیند، حتی با وجود اینکه جز دنبال‌کنندگان شما محسوب می‌شود، پنهان کنید. می‌خواهید بدانید چه کسی یا کسانی استوری‌تان را دیده‌اند؟ برای این کار در حال دیدن استوری خودتان، با انگشت خود صفحه را به سمت بالا بکشید و ببینید چه کسانی تک‌تک محتوای موجود در استوری‌تان را مشاهده کرده‌اند.

علاوه بر این، برای اولین‌بار امکان دیگری نیز برای شما در اینستاگرام وجود دارد: به جای تمرکز صرف بر روی کسب بازدید بیشتر، شاید وقتش رسیده است که به استیکرهای استوری اینستاگرام نیز روی آورید. استیکرها راهی رایگان، آسان و هیجان‌انگیز برای تعامل با دنبال‌کنندگان‌تان پیشنهاد می‌دهد و آن‌ها را نسبت به برند، محتوا و محصولتان به وجد می‌آورد.

سؤالات، نظرسنجی‌ها، گیف‌ها و استیکرهای جدید مانند شمارس معکوس یا قابلیت افزودنِ موسیقی به استوری‌های اینستاگرام ثابت کرده‌اند که روشی خلاقانه و شخصی برای تشویق افراد برای تعامل با شما هستند. همچنین می‌توانید استیکرهای مطابق با برندتان را بسازید که از آن‌ها هم برای استوری‌های شخصی‌تان و هم برای طرفداران خود استفاده کنید.

خبر خوب این است که ساخت گیف (تصاویر ویدئویی کوتاه بدون صدا) برای اینستاگرام بسیار سریع و آسان است و به‌راحتی می‌توانید یک کانال گیفی باز کنید و گیف‌های مرتبط با کسب‌وکارتان را بسازید. یک خواسته‌ی مشترک در بین تمام کسب‌وکارهای اینستاگرام وجود دارد و آن چیزی نیست جز تمایل به تعامل و مشارکت بیشتر.

تجارت در اینستاگرام را مریم علی‌محمدی ترجمه کرده و کتاب حاضر در ۱۸۰ صفحه‌ی رقعی با جلد نرم چاپ و روانه‌ی کتابفروشی‌ها شده است.

خرید کتاب تجارت در اینستاگرام

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.