جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

بیوگرافی: گری چاپمن

بیوگرافی: گری چاپمن

گری دمونته چاپمن نویسنده و مجری برنامه‌ی گفت‌وگوی رادیویی امریکایی است. او بیشتر به‌خاطر مجموعه‌ی پنج زبان عشق در رابطه با روابط انسانی مورد توجه است.

چاپمن در روز ۱۰ ژانویه ۱۹۳۸ در چاینا گراو، منطقه‌ای در کارولینای شمالی به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل مؤسسه‌ی مودی بایبل است و دارای مدرک لیسانس هنر و کارشناسی ارشد هنر از کالج ویتون و دانشگاه ویک‌فارست است. او همچنین دکترای فلسفه را از مدرسه‌ی الهیات باپتیست جنوب غربی دریافت کرده است. او شاید بیشتر به‌خاطر مفهوم «پنج زبان عشق» شناخته شده است که به مردم کمک می‌کند عشق را از طریق یکی از پنج زبان ابراز و دریافت کنند. این زبان‌ها عبارت‌اند از: کلام تأییدآمیز، وقت گذاشتن برای یکدیگر، دریافت هدایا، خدمت به یکدیگر، تماس فیزیکی.

چاپمن استدلال می‌کند که وقتی همه‌ی مردم از هریک از این زبان‌ها تا حدی لذت می‌برند، یک فرد معمولاً به یک زبان اصلی صحبت می‌کند، اما همه‌ی آن‌ها مهم هستند و دارای رتبه‌بندی اهمیتی براساس فاکتورهای شخصیتی فرد.

اولین کتاب از این مجموعه، که مفهوم فوق را ترویج می‌کند، «پنج زبان عشق: چگونه تعهد قلبی خود را به همسرتان ابراز کنید» بود که اولین‌بار در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. این کتاب بیش از ۱۱ میلیون نسخه به زبان انگلیسی فروخته است، به ۴۹ زبان دیگر ترجمه شده و در سال ۲۰۱۵ به‌طور پیوسته در لیست ۱۰۰ تایی‌های پرفروش سایت آمازون قرار داشت. این کتاب همچنین به‌طور مداوم در لیست ۵ کتاب برتر در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت و در برخی مواقع در جایگاه نخست این رتبه‌بندی بود.

چاپمن همچنین «پنج زبان عذرخواهی» را با دکتر جنیفر توماس نوشته است که بر عذرخواهی و پذیرش عذرخواهی تمرکز دارد. علاوه بر این، چاپمن با همکاری دکتر پل وایت، »پنج زبان قدردانی در محیط کار» را نوشت و مفاهیم خود را در روابط مبتنی بر فضای کار تشریح کرد.

او با ارائه‌ی سمینارهایی در مورد ازدواج، خانواده و روابط به سراسر جهان سفر می‌کند و برنامه‌های رادیویی او در بیش از ۴۰۰ ایستگاه رادیویی پخش می‌شود.

قسمتی از کتاب پنج زبان عشق نوشته‌ی گری چاپمن:

چرا عشق مفهوم پیچیده‌ای است؟

خب، شما این سؤال را می‌پرسید، ولی درواقع همین پیچیدگی است که عشق را هیجان‌انگیز می‌کند.

بی‌شک عاشق شدن و فارغ شدن بعد از یک مدت طولانی و تلاش مستمر می‌تواند ناامیدکننده باشد. وقتی از شریک زندگی‌تان فاصله می‌گیرید تمام وجودتان پر از غم و اندوه می‌شود.

دردناک‌ترین بخش عشق آنجاست که شما به عینه شاهد نابود شدن پیوند زناشویی خصوصاً بعد از ازدواج هستید. هیچ کاری از دست‌تان برنمی‌آید؛ فقط این سؤالات را می‌پرسید: بعد از ازدواج چه بر سر عشق می‌آید؟

اول از همه شما فردی را می‌بینید. بعد تمام توجهتان معطوف وی می‌شود و بالاخره با او ارتباط برقرار می‌کنید. از شما خوشش می‌آید و با او قرار ملاقات می‌گذارید. زمانی که با او حرف نمی‌زنید، به او فکر می‌کنید.

بعد به‌مرور زمان متوجه می‌شوید که عشق زندگی‌تان را پیدا کرده‌اید. بعد از مدتی به وی ابراز علاقه می‌کنید و به او می‌گویید که چقدر دوستش دارید و درنهایت او هم از احساسش نسبت به شما می‌گوید. بعد از او خواستگاری می‌کنید. وی جواب مثبت می‌دهد و تبریک پشت تبریک.

شما قسم خورده‌اید که تا ابد به این عشق وفادار و متعهد بمانید. بالاخره با هم ازدواج می‌کنید؛ اما ناگهان همه‌چیز تغییر می‌نماید.

حالا مسئولیت‌های شما بیشتر است و آسیب روحی می‌بینید، چون واقعاً متوجه نمی‌شوید که همسرتان از شما چه می‌خواهد.

حالا دوباره این سؤال مهم مطرح می‌شود: پس از ازدواج چه بر سر عشق می‌آید؟

برای درک این مسئله که چرا عشق بعد از ازدواج تداوم نمی‌یابد و تضعیف می‌شود، شما باید راه درست برقراری ارتباط با یکدیگر را یاد بگیرید. مهارت ارتباط مؤثر، کلید موفقیت برای یک رابطه‌ی پایدار و بادوام است.

اگر زبان مادری شما انگلیسی و زبان مادری همسر شما اسپانیایی است، ارتباط عالی و رضایت‌بخش نخواهد بود. تا زمانی که سعی نکنید زبان همدیگر را یاد بگیرید، نمی‌توانید بفهمید چطور به هم عشق بورزید و از درک حرف یکدیگر عاجز هستید.

شما درست مثل زبان مادری خود، یک زبان عشق شخصی دارید. در وهله‌ی نخست باید زبان عشق خود را کشف کنید تا راحت‌تر از همسرتان عشق و محبت دریافت کنید و همچنین برای ابراز عشق و علاقه به همسر خود باید زبان اصلی او را کشف کنید.

همه‌ی ما به زبان‌های متفاوتی عشق، تنفر، خشم یا خوشحالی خود را بیان می‌کنیم. بدین‌رو این احتمال وجود دارد که زبان عشق شما با زبان عشق همسرتان یکسان نباشد.

پس برای اینکه ارتباط مؤثرتری با همسر خود داشته باشید باید زبان عشق او را یاد بگیرید. درک زبان عشق می‌تواند به شما در درک بهتر خود، شریک زندگی و رابطه عاطفی‌تان کمک کند.

از خودتان سؤال کنید:

-چه چیزی همسرم را خوشحال می‌کند؟

-چه کار کنم تا همسرم در کنار من احساس امنیت کند؟

-همسرم از من چه می‌خواهد؟ (چه انتظاری از من دارد؟)

خلاصه، شما و همسرتان باید معنی و ویژگی‌های عشق را به‌خوبی درک کنید.

مشاهده آثار گری چاپمن

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.