جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

بهترین سواری عمر/ درس‌هایی از ۱۵ سال مدیریت در شرکت والت دیزنی

بهترین سواری عمر/ درس‌هایی از ۱۵ سال مدیریت در شرکت والت دیزنی

کتاب «بهترین سواری عمر»، نوشته‌ی رابرت ایگر، به همت نشر هورمزد به چاپ رسیده است. ایگر که از تحسین‌برانگیزترین و موفق‌ترین مدیران دنیا به شمار می‌آید، در کتاب «بهترین سواری عمر» از داستان زندگی خود و ایده‌های پیروزمندانه‌اش سخن گفته است. او در این کتاب ماجرای پیشرفت شگفت‌انگیزش از کارمندی معمولی به مدیر عامل شرکت افسانه‌ای والت دیزنی و عضو هیئت مدیره‌ی شرکت اپل را شرح داده است.

این کتابی انگیزشی برای مشاغل نو و مدیران جوان است و به موانعی می‌پردازد که حتی موفق‌ترین مدیرعاملان نیز آن را تجربه می‌کنند. هدف ایگر فقط مدیرعامل‌های مشتاق نیست، بلکه هرکسی که تمایل به کنار گذاشتن ترس‌ها و بالا بردن اعتمادبه‌نفس در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش باشد می‌تواند از این کتاب بهره‌مند شود. این واقعاً یک کتاب باورنکردنی است!

اگر یک کسب‌وکار یا یک تیم را اداره می‌کنید یا با دیگران در رسیدن به یک هدف مشترک همکاری می‌کنید، این زندگینامه‌ی درخشان برای شما بسیار مفید است. این کتاب درباره‌ی مجموعه اصولی است که به پرورش و رشد وقایع خوب و مدیریت وقایع بد کمک می‌کنند.

مردم امریکا سال‌ها منتظر بودند تا ایگر اسرار رهبری خود را به اشتراک بگذارد. در این کتاب، ایگر درس‌هایی را که بعد از پانزده سال تجربه‌ی مدیریت در شرکت والت‌دیزنی کسب کرده است، با خوانندگان در میان می‌گذارد و اصول لازم برای رهبری واقعی را بررسی می‌کند. خواندن این کتاب بسیار دل‌انگیز و البته دردناک است.

استیون اسپیلبرگ، فیلمساز بزرگ امریکایی که تجربه‌ی همکاری با ایگر را داشته، در خصوص این کتاب می‌گوید: «خلاقیت‌آفرینی در شرکتی که برند آن خودش به‌تنهایی مظهر خلاقیت است، کمتر از یک هنر منحصربه‌فرد نیست. ایگر تاریخ ۹۶ساله‌ی برند دیزنی را بسیار فراتر از انتظارات هر کسی به تصویر کشیده و این کار را با جسارت تمام انجام داده است. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه این اتفاق‌ها افتاده است.»

نویسنده می‌گوید: «این کتاب زندگی‌نامه نیست، اما صحبت کردن درباره‌ی ویژگی‌هایی که در طول زندگی حرفه‌ای‌ام به‌خوبی به من خدمت کرده‌اند بدون بررسی دوران کودکی‌ام غیرممکن است. من همواره راه و رسم مشخصی داشته‌ام، به روش مشخصی کارها را انجام داده‌ام که نتیجه‌ی ترکیب اسرارآمیزی از ذات و تربیت من است. ویژگی‌ها و عادت‌های دیگری نیز دارم که نتیجه‌ی تصمیمات هدفمندی است که در طول مسیرم گرفته‌ام. همان‌طور که در مورد بسیاری از ما صادق است، این تصمیمات تا حدی در واکنش به پدر و مادرم، به‌خصوص پدرم، گرفته شد؛ مردی باهوش و پیچیده که من را بیش از هر کس دیگری شکل داد.»

قسمتی از کتاب بهترین سواری عمر:

اولین جلسه‌ی هیئت مدیره با حضور من در مقام مدیرعامل جلسه‌ای شبانه بود؛ من و ده نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره پشت میز بلند کنفرانس در اتاق هیئت مدیره بودیم. می‌توانستم احساسات حاکم بر اتاق را پیش‌بینی کنم. از نظر من، این یکی از مهم‌ترین جلسات در زندگی‌ام بود. از نظر هیئت مدیره، آن‌ها برای اولین‌بار در بیش از دو دهه‌ی قبل در جلسه‌ای با مدیرعامل جدید قرار داشتند.

هیئت‌مدیره در دهه‌ی گذشته از ماجراهای بسیاری عبور کرده بود: تصمیم دردناک برای خاتمه‌دادن به دوران ریاست مایکل، مواجهه با رُوی و استنلی، تلاش کامکست برای تصاحب خصمانه‌ی دیزنی، دعوای حقوقی بر سر سهامداری ۱۰۰ میلیون دلاری مایکل اویتز و نیز نزاعی قانونی با جفری کاتزنبرگ بر سر شرایط خروج او در ۱۹۹۴٫ البته این فهرست ادامه یافت.

آن‌ها در معرض انتقادات بسیار زیادی قرار گرفته بودند و همراه من در فرایند جانشینی و زمان اعلام انتقال مدیریت زیر میکروسکوپ بودند. این محیطی بسیار پرتنش بود، زیرا آن‌ها به‌زودی برای تصمیمشان برای دادن شغل به من قضاوت می‌شدند و می‌دانستند که هنوز افراد بدبین بسیاری وجود دارند. برخی از آن‌ها (دو یا سه نفر از آن‌ها، اگرچه من هیچ‌وقت مطمئن نشدم که کدام‌یک بودند) با انتصاب من درست تا آخرین لحظه‌ی اعلام مخالف بودند. بنابراین، در حالی وارد آن اتاق شدم که می‌دانستم حتی با اینکه رأی‌گیری درنهایت اتفاق افتاد، افرادی بودند که پشت میز نشسته بودند و انتظار نداشتند که من مدت زیادی آنجا باشم.

جورج میچل با اظهارنظری سریع درباره‌ی اهمیت این لحظه جلسه را آغاز کرد. او به من تبریک گفت که فرایند را تحمل کردم و از آن رد شد و بعد توپ را در زمین من انداخت. من با انرژی بسیار زیاد و احساس بی‌قراری و اشتیاق فراوان می‌خواستم سریع به اصل مطلب برسم و بلافاصله گفتم: «همون‌طور که می‌دونین، انیمیشن دیزنی دچار یه آشفتگی واقعی شده.»

قبلاً این را شنیده بودند، اما می‌دانستم که واقعیت بسیار بدتر از آن چیزی است که آن‌ها از آن آگاه بودند. قبل از ارائه‌ی مسائل مالی و تحقیقات انجام‌شده درباره‌ی برند که از قبل آماده کرده بودیم، ماجرای چند هفته قبل را در مراسم افتتاحیه‌ی دیزنی‌لند در هنگ‌کنگ بازگو کردم.

بهترین سواری عمر را هانیه منشی‌زاده ترجمه کرده و کتاب حاضر در ۳۶۴ صفحه‌ی رقعی با جلد نرم و قیمت ۹۹ هزار تومان چاپ و عرضه شده است.

خرید کتاب بهترین سواری عمر

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.