جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

اثر اولگا توکارچوک در فهرست بوکر بین‌المللی ۲۰۲۲ قرار گرفت

اثر اولگا توکارچوک در فهرست بوکر بین‌المللی ۲۰۲۲ قرار گرفت

اولگا توکارچوک، نویسنده‌ی لهستانی و برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات در کنار نویسندگانی از نروژ، کره جنوبی، هند، ژاپن و آرژانتین در میان نامزدهای نهایی جایزه بین‌المللی بوکر ۲۰۲۲ قرار گرفت.

«کتاب‌های یعقوب» نوشته‌ی توکارچوک یک متن سنگین ۹۱۲ صفحه‌ای است که جنیفر کرافت  هفت سال زمان صرف ترجمه‌ی آن به انگلیسی کرده است. این اثر از جدی‌ترین شانس‌های برنده شدنِ جایزه‌ی ۵۰ هزار پوندی بوکر بین‌المللی امسال است.

نویسنده پس از نوشتن این کتاب، حتی به مرگ تهدید شد و اوضاع تا بدان‌جا حساس شد که ناشرانش برای مدتی محافظانی برای او استخدام کردند، زیرا اعضای احزاب راست افراطی لهستان از به تصویر کشیده‌شدن بخش‌های تاریک تاریخ این کشور آشفته و عصبانی شده بودند.

از دیگر کتاب‌های این فهرست می‌توان به «مقبره شن» نوشته‌ی گیتانجالی شری اشاره کرد، داستان پیرزنی ۸۰ ساله و اولین کتاب هندی‌زبانی که از زمان شروع این جایزه در سال ۲۰۰۵ تاکنون به فهرست نهایی راه یافته است.

کاندیدای دیگر شامل داستان جناییِ «النا می‌داند» اثر کلودیا پینیرو، «بهشت داستان یک پسر مدرسه‌ای زورگو» اثر میکو کاواکامی، «نام جدید: سپتولوژی شش-هفت» اثر جان فوسه و «خرگوش نفرین‌شده» شامل داستان‌های کوتاه سوررئال نوشته بورا چونگ نویسنده‌ی کره جنوبی هستند.

برگزارکنندگان گفته‌اند امسال شش اثر انتخاب شده در فهرست نهایی، همگی آسیب‌های گوناگونی که بشر با آن‌ها روبه‌روست را از دیدگاه‌ها و اشکال مختلف بررسی کرده‌اند.

رئیس هیئت داوران، فرانک وین گفته: این شش عنوان مرزهای تجربه بشری را واکاوی می‌کنند، چه تحسین‌برانگیز و سوررئال، چه کوبنده و لطیف، چه مهیج و دمدمی مزاج.

آن‌ها در عین تفاوت‌هایشان ، همگی اصالتی شدید و نفس‌گیر دارند که گواهی بر خلاقیت بی‌پایان داستان است.

برنده‌ی نهایی بوکر بین‌المللی ۲۰۲۲ در روز ۲۶ می اعلام خواهد شد.   

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.