جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

کتابخانه‌ی فیوچر آرشیوی از متون تاکنون دیده‌نشده را در اُسلو آرشیو می‌کند

کتابخانه‌ی فیوچر آرشیوی از متون تاکنون دیده‌نشده را در اُسلو آرشیو می‌کند

به‌تازگی کتابخانه‌ی فیوچر پروژه‌ای را عملی کرده است که سال‌ها هنرمند اسکاتلندی، کیتی پترسون، رؤیای آن را در سر داشت. در شهر اسلو نسخه‌های خطی نوشته‌شده به دست برخی از مشهورترین نویسندگان جهان به «اتاق ساکت» در طبقه‌ی بالای کتابخانۀ دایچمن تحویل داده شده است، جایی که تا ۹۲ سال آینده را در آنجا باقی خواهند ماند.

به گزارش گاردین، هشت نویسنده دست‌نوشته‌های خود را، به دست خود، داخل یکی از ۱۰۰ کشو شیشه‌ای در اتاقی با لایه‌های متعدد چوب قرار می‌دهند، آثاری که تا سال ۲۱۱۴ خوانده یا منتشر نخواهند شد.

تا آن روز تنها گروه‌های کوچکی از بازدیدکنندگان ممکن است بنشینند و سعی کنند تصور کنند الیف شافاک یا مارگارت اتوود برای خوانندگان آینده‌شان چه نوشته‌اند. در سال ۲۰۱۴، اتوود اولین نویسنده‌ای شد که در این پروژه شرکت کرد، پروژه‌ای که از نویسندگان می‌خواهد متنی با هر طول یا ژانری بنویسند اما چیزی از آن را فاش نکنند. البته به جز «عنوان». هشت اثری که تاکنون نوشته شده‌اند عناوین فوق‌العاده وسوسه‌انگیزی دارند: از ماه اسکریبلر (اتوود) تا آخرین تابو (شفاک). نویسندگان دیگری که تاکنون آثاری را ارائه کرده‌اند عبارت‌اند از: دیوید میچل، اسیون، هان کانگ، تسیسی دانگارمبگا، کارل اووه کناوسگارد و اوشن وونگ.

اتوود این پروژه را فوق‌العاده توصیف کرده و گفته: شگفت‌آور است که فکر کنم صدای خودم -که تا آن زمان برای مدتی طولانی ساکت بوده- ناگهان پس از ۱۰۰ سال باز هم بیدار خواهد شد.    

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.