جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

وقتی پیرمرد به ماهیگیری می‌رود/ ارنست همینگوی و یک زندگی پر فراز و نشیب

وقتی پیرمرد به ماهیگیری می‌رود/ ارنست همینگوی و یک زندگی پر فراز و نشیب

درباره اثر :

زندگینامه همینگوی با عنوان "ارنست همینگوی؛یک زندگی تازه" به قلم جیمز ام.هاچیسون توسط نشر نفیر به چاپ رسیده است. از یک دیدگاه، هرچه باید درباره‌ی نویسنده‌ی پیرمرد و دریا، وداع با اسلحه، خورشید همچنان می‌دمد و... گفته شده است. اما کتاب "ارنست همینگوی؛ یک زندگی تازه" اثر جیمز هاچیسون نشان می‌دهد این تصویر تا چه حد نادرست است. حدود سی سال پس از موجی که زندگی‌نامه نویسان برای بازسازی زندگی این نویسنده به راه انداختند، هاچیسون این هنر را بار دیگر به اوج می‌رساند و تصویری جامع‌تر و پر زیر و بم‌تر از آنچه تا به حال درباره‌ی همینگوی خوانده‌ایم به دست می‌دهد. هر نسل خواستار نگاه تازه‌ای به این نویسنده است و کتاب هاچیسون یکی از همین نگاه‌های تازه است. جیمز هاچیسون در این کتاب مانند یک نقاش که شیء عادی را به شکلی تازه و جالب آشکار می‌سازد، تصویری اصیل و گیرا از ارنست همینگوی به نمایش می‌گذارد. با بررسی نمونه‌هایی از زندگی همینگوی و ارائه‌ی پس‌زمینه‌ها یا بافت‌های اضافی به ما برای درک جنبه‌هایی از زندگی و هنر این نویسنده در جهتی تازه کمک می‌کند. نتیجه کتابی با دیدگاهی متعادل از همینگوی است که نقطه‌ی مقابل و ارزشمندی در برابر سایر زندگی‌نامه‌ها به دست می‌دهد.   نویسنده و مترجم کتاب (ارنست همینگوی؛ یک زندگی تازه)

نویسنده و مترجم کتاب (ارنست همینگوی؛ یک زندگی تازه)

ارنست همینگوی را می‌توان مشهورترین شخصیت ادبی همه‌ی زمان‌ها دانست. اگرچه ممکن است بعضی‌ها گفته باشند که او بزرگ‌ترین نویسنده‌ی امریکا یا پدیدآورنده‌‌ی بهترین کتاب در این کشور نبود، با این حال ارنست همینگوی بدون شک شاخص‌ترین نویسنده‌ی امریکاست. او قریحه‌ی نویسندگی را با شخصیتی اسطوره‌ای در هم آمیخته بود به طوری که طرح و نمای زندگی‌اش به ژرفای ذهن مردم عادی امریکا نفوذ کرده است. از دهه‌ی ۱۹۲۰ زمانی که نویسنده‌ای پرشور و تازه‌کار بود و با کت کهنه و کفش‌های کتانی در بلوارهای پاریس قدم می‌زد، تا دهه‌ی ۱۹۵۰، دورانی که با ریش سفید در شلوار کوتاه ارتشی و کلاه ماهیگیری لبه بلندش کنار آب‌های کوبا به سر می‌برد، در افق هنری، شخصیت برجسته‌ای به شمار می‌رفت.

عکس طرح جلد کتاب (ارنست همینگوی؛ یک زندگی تازه)

عکس طرح جلد کتاب (ارنست همینگوی؛ یک زندگی تازه)

در بخشی از کتابِ "ارنست همینگوی؛یک زندگی تازه" می‌خوانیم:

همینگوی پس از اینکه در ۲۲ دسامبر ۱۹۲۱ همراه هدلی به پاریس رسید، به هاول جنکینز، دوست دوران ارتشش نوشت: "پاریس سرد و مرطوب ولی شلوغ،شاد و زیباست." در پایان سفر با کشتی کهنه‌ی فرانسوی اس.اس لئوپولدینا در نامه‌هایی به خانواده‌اش نوشت: سفر دشواری بود و از اینکه عاقبت به زمین پا گذاشته خوشحال است. ارنست و هدلی پس از مستقر شدن در پاریس، باید بسیاری از چیزها را فرا می‌گرفتند. پاریس، شهر نور، دارای تاریخ ادبی درخشان و پر از افسانه بود. می‌گفتند امیل زولا در اینجا زندگی می‌کرده و چنان فقیر بوده که ناچار از گنجشکانی که لب پنجره‌اش می‌نشستند تغذیه می‌کرده؛ اینجا همان جایی بود که می‌گفتند بالزاک برای فرار از طلبکاران و همسران حسود معشوقه‌هایش به آن پناه می‌برده؛ گیوم آپولینر و پل والری با سماجتی یکسان در کافه‌ای او دپار می‌نوشتند...ارنست همینگوی؛ یک زندگی تازه را خجسته کیهان ترجمه کرده و اثر حاضر در ۴۸۳ صفحه رقعی با جلد نرم چاپ و با قیمت ۴۶ هزار تومان عرضه شده است. برای خرید کتابِ ارنست همینگوی؛ یک زندگی تازه از فروشگاه کلیک کنید واحد خبرگزاری موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.