جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

مهربانی با خود/ برنامه‌ای ۱۴ روزه برای اینکه با خودمان رابطه بهتری داشته باشیم

مهربانی با خود/ برنامه‌ای ۱۴ روزه برای اینکه با خودمان رابطه بهتری داشته باشیم

کتاب «مهربانی با خود» نوشته‌ی تیم دزموند به همت نشر شمعدونی به چاپ رسیده است. فقط ۱۴ روز تمرین شفقت می‌تواند تغییرات قابل‌توجه و چشمگیری در مغز، ذهن و رفتار شما ایجاد کند. شیوه‌هایی که در این کتاب تمرین ارائه شده‌اند، در مطالعات تصادفی، دقیق و کنترل‌شده مورد پژوهش قرار گرفته (شبیه به روش شرکت‌های دارویی برای آزمایش داروی جدید) و دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که حداقل ۳۰ دقیقه در روز و به مدت ۱۴ روز برای ایجاد تغییرات واقعی و پایدار کافی است.

بخش اول کتاب، برای آمادگی شماست. این بخش توضیح می‌دهد که شفقت چیست، چرا بسیار مهم است و نشان می‌دهد در موقعیت‌های مختلف چگونه به کار می‌آید. این درک مفهومی و عمیق از شفقت، شما را آماده می‌کند تا تمرین عملی خود را آغاز کنید.

بخش دوم کتاب، برنامه‌ی آموزشی تمرین عملی شما در توسعه و رشد شفقت است. من پیشنهاد می‌کنم که برای این کار، ۱۴ روز، هر روز ۳۰ دقیقه برای انجام این تمرین‌ها وقت بگذارید. در پایان این مدت، احتمالاً درمی‌یابید که از لحاظ احساسی حالتی پایدارتر و راحت‌تر نسبت به خودتان دارید. متوجه می‌شوید که دریافت احساس شادی برایتان راحت‌تر می‌شود و ترس و اضطرابتان کاهش می‌یابد. زمانی که خودتان مزایای تمرین‌های خودشفقتی را تجربه می‌کنید، تصمیم می‌گیرید که تا ابد به این تمرین ادامه دهید.

اگر نمی‌توانید ۳۰ دقیقه در روز تمرین کنید، یا اگر نمی‌توانید به‌مدت ۱۴ روز ثابت‌قدم بمانید و این برنامه را دنبال کنید، این تمرین را به هر نحوی که می‌توانید انجام دهید. ۵ دقیقه تمرین کردن خیلی بهتر از این است که کاملاً تمرین را رها کنید.

در هر جلسه تمرینی، ما طبق نقشه‌ای به سمت خود_شفقتی حرکت می‌کنیم. این برنامه به صورت مفصل در فصل ۴ توضیح داده شده است. هر جلسه‌ی تمرینی را با این نقشه شروع می‌کنید و این تقشه شما را بسته به احساس و نوع تجربه‌تان از تمرین‌ها به سمت بهترین روش هدایت می‌کند که مناسب شما هم باشد. دستورالعمل‌های صوتی هر تمرین نیز در مراقبه‌های راهبردی برای شفقت تشریح می‌شوند.

هنگام انجام تمرین‌های این کتاب، طبیعی است که با مشکلات و سختی‌هایی در مسیر رسیدن به شفقت مواجه شوید. به همین دلیل، این کتاب به شکل خاصی سازمان‌دهی شده است. اگر با مشکل روبه‌رو شدید، به انتهای بخش بروید و راهنمایی‌های خاصی را مطالعه کنید که توضیح می‌دهند چه کاری باید انجام دهید.

ما می‌دانیم که توسعه هر مهارت جدید، به تمرین نیاز دارد. اگر قصد دارید پیانو بزنید، باید برای یادگیری آن مهارت، زمان و انرژی صرف کنید. این کتاب راهنما، درست مانند کتاب آموزش پیانو، در بخش دوم شما را ملزم به تمرین می‌کند تا بتوانید بیشترین بهره را از کتاب ببرید. هر چه بیشتر تمرین کنید، بهره بیشتری از کتاب نصیب شما می‌شود. ۳۰ دقیقه تمرین در روز و به مدت ۱۴ روز، پیشنهادی است که طبق تحقیقات علمی داده می‌شود. بااین‌حال، اگر نمی‌توانید ۳۰ دقیقه وقت بگذارید؛ به هر شیوه‌ای که می‌توانید، تمرین کنید.

بخش سوم کتاب، به اجرای برنامه خودشفقتی در تمام بخش‌های زندگی مربوط است. هدف از این بخش این است که شما از این روش‌ها الهام بگیرید و بتوانید از سلامت، صلح و شادی بیشتری بهره‌مند شوید و به دیگران نیز کمک کنید.

اگر مطالبی که در این کتاب خواندید برایتان مؤثر نبود؛ ناراحت نشوید و مطالعه را ادامه دهید. شاید تمرین بعدی برای شما مفید باشد. درست به همین دلیل، ممکن است یک روز احساس کنید که تمرین شما پر از استرس است، ولی چند روز بعد، همان تمرین ممکن است رهایی‌بخش باشد. اگر به این تمرین‌ها تمایل داشته باشید، قطعاً راه‌هایی برای استفاده از این روش‌ها پیدا می‌کنید که برای شما مفید واقع شوند.

تیم دزموند، روان‌درمانگر، نویسنده و دانشجوی استاد ذن، تیچ نات هان، است. او استاد دانشکده‌ی ممتاز در دانشگاه آنتیوچ و بنیان‌گذار «مرکز خورشید صبح ذهن‌آگاهی» است. در آلستد، شهر نیویورک زندگی می‌کند و ذهن‌آگاهی و شیوه‌های خودشفقتی را به مخاطبان حرفه‌ای و محبوب در سراسر جهان می‌آموزد. وی در صدها کنفرانس، سمینار و دانشگاه از جمله دانشکده پزشکی یِیل، سمپوزیوم شبکه روان‌درمانی و مؤسسه مراقبه و روان‌درمانی ارائه کرده است و به هزاران نفر کمک می‌کند تا مزایای قدرتمند خودشفقتی را کشف کنند. کتاب دیگر وی، خودشفقتی در روان‌درمانی است.

قسمتی از کتاب مهربانی با خود:

دکتر ریچارد دیویدسون، یکی از عصب‌شناسان معروف دنیا، مطالعاتی در زمینه‌ی اثرات تمرین شفقت روی مغز انجام داده است. او به این نتیجه رسیده است که همه می‌توانند شفقت و خودشفقتی را به میزان زیادی در خود پرورش دهند، اما این کار مستلزم تمرین است. اگر تمرین کمی داشته باشید، یعنی خودشفقتی را میزان کمی در خود پرورش داده‌اید، ولی اگر تمرین زیادی داشته باشید، می‌توانید خودشفقتی را به میزان بالایی پرورش دهید.

طبق تحقیق دکتر ریچارد دیویدسون، هیچ محدودیتی برای پرورش شفقت و خودشفقتی وجود ندارد. در واقع، او به بررسی راهبان بودایی پرداخت که سالیان متمادی به تمرین شفقت مشغول هستند و متوجه شد که آن‌ها فراتر از تصور مردم عادی، به میزان چشمگیری آزادی و آرامش درونی را در خود پرورش داده‌اند. به عبارت دیگر، هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اگر به تمرین برنامه خودشفقتی علاقه داشته باشید، قادرید که زندگی خود را متحول کنید.

همه‌ی انسان‌ها نوعی مدار مراقبت در مغز خود دارند. هر وقت که شما حس گرمی، محبت و توجه می‌کنید، این مدار فعال می‌شود. اگر می‌توانستیم تصویری کامل از مغز ارائه کنیم، حتماً شما هم می‌توانستید این مدار را ببینید. مدار مراقبت در شما اُکسی‌توسین و آرامش‌بخشی طبیعی آزاد می‌کند و شما احساس گرمی و مهربانی می‌کنید.

وقتی تمرین خودشفقتی را شروع کنید، مدار مراقبت در شما بهترین دوست شما خواهد شد. شما مهارت‌های مختلفی را فرا می‌گیرید که قادر به فعال‌سازی، پرورش این مدار و تنظیم هیجانات هستند. نتیجه این است که شما نسبت به خود مهربان‌تر می‌شوید.

پرورش مهارت خودشفقتی بسیار ساده است. برای این کار باید مدار مراقبت ذهن خود را پرورش دهید و یاد بگیرید که هروقت لازم باشد، چگونه از آن استفاده کنید.

مهربانی با خود را پیمان رحیمی‌نژاد ترجمه کرده و کتاب حاضر در ۱۵۶ صفحه رقعی با جلد نرم چاپ و با قیمت ۴۷ هزار تومان عرضه شده است.

خرید کتاب مهربانی با خود

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.