جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: پدرو پارامو/خوآن رولفو/نشر ماهی

معرفی کتاب: پدرو پارامو/خوآن رولفو/نشر ماهی

پدرو پارامو اثر خوآن رولفو یکی از بزرگترین آثار ادبیات مکزیک و از مهمترین رمان‌های سده بیستم است. رئالیسم جادویی اثر که سراسر، تصویرهای ادبی فوق‌العاده‌ای می‌آفریند و نوع روایت‌پردازی درخشان رولفو باعث خلقِ یکی از ماندگارترین آثار ادبیات جهان شده است.

بازگشت خوآن پرثیادو بعد از سال‌ها به روستای کومالا شروع ماجراهای رمان است. کومالا همچون شهر ارواح است. با مردگانی که بنا به علت خطاها و اشتباهاتشان در گذشته، پیوسته در غوغا و تلاطم‌اند.

در کومالا، مرز بین مردگان و زندگان مشخص نیست اما صداها و بازتاب آن‌ها فضایی پر از وهم بوجود آورده است. مردمی که در کومالا هنوز زنده‌اند و نمرده‌اند، چشم‌انتظار مرگی هستند که آنها را به بهشت برساند.

خوآن پرثیادو هنگامی که مادرش در بستر مرگ بوده به او قولی داده: اینکه بیاید و پدرش را پیدا کند. پدری به نام پدرو پارامو. اما این پدرو پارامو کیست و آیا خوآن بالاخره او را پیدا می‌کند؟

پدرو

قسمتی از کتاب:

بعد از اینکه پدر رنتریا آب پاکی رو ریخت روی دستم و بهم گفت محاله به ملکوت راهم بدن، دیگه بهش اعتنایی نکردم. پدر گفت از دور هم چشمم به ملکوت نمی‌افته.

به خاطر گناه‌هام بود؛ ولی اون نباید همچه حرفی بهم می‌زد. همین‌جوریش هم تحمل زندگی، کم عذاب نداره.

تنها چیزی که به آدم توان تکون خوردن می‌ده امید به اینه که وقتی مُرد، می‌ره یک جای بهتر. اما وقتی یک در رو روت می‌بندن و تنها دری که باز می‌مونه هم درِ جهنمه، دیگه به چی می‌تونی دلت رو خوش کنی؟ آدم با خودش می‌گه کاش اصلا به دنیا نمی‌اومدم. خوآن پرثیادو، واسه من ملکوت همین جاست که الان هستم...

پدرو

برای خرید کتاب پدرو پارامو از فروشگاه کلیک کنید

 
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.