جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: مجموعه کتاب‌های هولیمو

معرفی کتاب: مجموعه کتاب‌های هولیمو مجموعه کتاب‌های هولیمو که در قالب پنج جلد و به همت نشر توت به چاپ رسیده، مجموعه‌ای ۵ جلدی به قلم زهره پریرخ است که برای گروه سنی ۵ سال به بالا تهیه و تألیف شده است. این مجموعه که نوعی اهداف آموزشی-روان‌شناسی را دنبال می‌کند در ساختار و شیوه‌ای نو برای کودکان تألیف شده است. ویراستاری این مجموعه را شراره وظیفه‌شناس و صفحه‌آرایی آن را شیده زوین به انجام رسانده‌اند. داستان را پس از خواندن تمام نکنیم. در هر کتاب از این مجموعه، در بخش پایانی کتاب جمله‌ای آمده است: هولیمو نمی‌دانست... این جمله کمک می‌کند باب یک گفت‌وگو بین والدین، مربی و... کودک باز شود. -کودک خود دراین‌باره چه فکر می‌کند؟ -او چه دوست دارد؟ -کودک هنگام بیان نگاه، فکر و دوست‌داشتن‌هایش خودش را بهتر می‌شناسد. -بیان اندیشه، درک مفاهیم را بهتر می‌کند. -گفت‌وگو به کودک این امکان را می‌دهد که فکر و نظر خود را بیان کند. زهره پریرخ مؤلف کتاب معتقد است: «ادبیات می‌تواند ابزاری باشد تا دلهره و ترس در کوکان کاهش یابد.» وی همچنین به اهمیت بحث تصویرگری در کتاب‌های ژانر کودک و نوجوان اشاره کرده و معتقد است: «تصویرگری در کتاب‌های کودکان و نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است و بین نویسنده و تصویرگر می‌بایست نوعی تعامل و همفکری پویا و پایاپا وجود داشته باشد.» مجموعه ۵ جلدی هولیمو با این عناوین به چاپ رسیده‌اند:

هولیمو ۱: من چه قدی هستم؟

هولیمو ۲: من کجا بازی کنم؟

هولیمو ۳: یک جای خوب کجاست؟

هولیمو ۴: دوست دارم کجا بروم؟

هولیمو ۵: چی دوست داری؟

هر ۵ جلد مجموعه کتاب‌های هولیمو به فهرست نهایی جایزه‌ی لاک‌پشت پرنده هم راه یافته‌اند. رقابتی که در سال ۱۳۹۹، جشن رونمایی از آثار منتخبش به شکل آنلاین برگزار خواهد شد.

قسمتی از جلد اول مجموعه‌ی هولیمو با عنوان من چه قدی هستم؟

هولیمو هر روز با یک سؤال بیدار می‌شود. این سؤال یا مال روز پیش است، یا مال روز پیش‌تر از پیش، یا اینکه مال همان روز است. هولیمو مثل هلو شیرین است؛ اما سؤال‌هایش، هم هلوست و هم لیمو؛ اگر گفتی سؤال‌هایش چه مزه‌ای دارد؟ آن روز صبح تا هولیمو بیدار شد، یاد سؤال شب پیش افتاد: -من چه قدی هستم؟ شب پیش هولیمو توی کتاب، زرافه‌ای قد یک درخت دیده بود. هولیمو با خودش گفت: من چه قدی هستم؟ اما کسی جوابش را نداد. این‌بار هولیمو فریاد کشید: من چه قدی هستم؟ یک هو مورچه‌ها، گربه و بزبزکهمه با هم سر بلند کردند و از هم پرسیدند: «هولیمو چه قدی است؟» چه قدی است؟ زودتر از همه مورچه‌ها جواب دادند. مورچه‌ها دیم دیم به صف از جلوی پایش گذشتند و گفتند: «قد یک عالم مورچه که روی کول هم سوار شوند.»
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.