جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: زندگی خود را ۲۰/۸۰ کنید

معرفی کتاب: زندگی خود را ۲۰/۸۰ کنید

کتاب «زندگی خود را ۲۰/۸۰ کنید» با زیرعنوانِ «با تلاش کمتر، کار بیشتری انجام دهید» کتابی است نوشته‌ی دیمون زاهاریادس که نشر کتاب مرو آن را به چاپ رسانده است. قانون ۲۰/۸۰ که به آن اصل پارتو هم می‌گویند، زاییده‌ی ذهن ویلفر دو پارتو اقتصاددان ایتالیایی قرن نوزدهم است. او در سال ۱۸۹۶ خاطرنشان کرد که ۸۰ درصد دارایی‌ها و ثروت کشور ایتالیا متعلق به ۲۰ درصد جمعیت این کشور است. امروزه کسی از این خبر شگفت‌زده نمی‌شود، ولی در آن دوران چنین مطلبی بسیار تکان‌دهنده به شمار می‌رفت.

پارتو به مبحث توزیع دارایی و ثروت بسنده نکرد. او بعداً نشان داد که قانون ۲۰/۸۰ به پدیده‌های دیگر نیز تعمیم‌پذیر است. برای مثال گفت ۲۰ درصد بوته‌های نخودفرنگی باغچه‌اش ۸۰ درصد محصول نهایی را تولید می‌کنند. بعداً پارتو و دیگران درستی قانون ۲۰/۸۰ را در علوم، ورزش، اقتصاد و تولید نرم‌افزارها نشان دادند.

امروزه قانون ۲۰/۸۰ عموماً در حوزه‌ی تجارت و بهره‌وری بنگاه‌های تولیدی مورد بحث قرار می‌گیرد، ولی ما در نظر داریم از چشم‌انداز متفاوتی به قضیه نگاه کنیم. می‌خواهیم این قانون انقلابی را در همه‌ی شئون زندگی روزمره‌تان وارد کنیم. خودتان خواهید دید که قانون ۲۰/۸۰ می‌تواند به‌عنوان یک ابزار قدرتمند، شما را به حداکثر احساس رضایت در زندگی شخصی، زندگی حرفه‌ای و روابط اجتماعی برساند. این قانون می‌تواند بر رژیم غذایی، تندرستی، مسائل مالی و حتی تحصیلات شما اثری شگرف بگذارد و کسب‌وکارتان را در یک بازه‌ی زمانی کوتاه به رشدی باورنکردنی برساند.

این قانون یک سیستم اجرایی نیست. قرار نیست زندگی شما را وارد یک فرمول پیچیده کنیم. در واقع می‌خواهیم طرز تفکری آینده‌نگرانه را در شما پرورش دهیم که کمک‌تان می‌کند روی چیزهای باارزش تمرکز کنید و چیزهای دیگر را نادیده بگیرید.

این قانون به ساده‌زیستی هم ربطی ندارد، اگرچه اصل پارتو می‌تواند در حرکت به سمت ساده‌زیستی (اگر هدف‌تان باشد) به شما کمک کند، اما کاربرد عملی آن خیلی فراتر از این‌هاست.

یکی از برداشت‌های غلط رایج درباره‌ی قانون ۲۰/۸۰ این است که باعث می‌شود امور به‌صورت شتاب‌زده و بدون دقت انجام شوند، ولی این درست نیست. ما تصمیم نداریم کارهایمان را سرهم‌بندی کنیم، بلکه می‌خواهیم حداکثر تمرکز و انرژی‌مان را روی کارهایی بگذاریم که در نزدیک شدن ما به هدف‌هایمان بیشترین تأثیر را دارند.

به عبارت دیگر، چرا وقت گران‌بهایمان را صرف کارهایی کنیم که در فتح هدف‌هایی که برای خود ترسیم کرده‌ایم تأثیر چندانی ندارند؟ اگر بتوانیم ۸۰ درصد را فقط با ۲۰ درصد تلاش به دست بیاوریم، چرا این کار را نکنیم؟

این ایده، به زیبایی، خود را در طی مطالعه‌ی کتاب زندگی خود را ۲۰/۸۰ کنید! نشان خواهد داد.

قسمتی از کتاب زندگی خود را ۲۰/۸۰ کنید:

روابط شخصی روی کیفیت زندگی‌مان تأثیر حیاتی دارند، پیوندهایی که با دوستان و عزیزانمان برقرار می‌کنیم باعث می‌شوند احساس ارزشمند بودن کنیم. این ارتباطات به ما احساس امنیت و آرامش می‌دهند. وقتی در شرایط سخت زندگی قرار می‌گیریم، بودن در کنار افراد مورد اعتمادمان به ما انرژی می‌دهد و دلگرم‌مان می‌کند.

روابط ما زندگی‌مان را غنی می‌کنند و گاهی کاملاً زیرپوستی و با ظرافت، در تمام شادی‌هایمان نقش محوری ایفا می‌کنند. بنابراین پرداختن به آن‌ها خیلی اهمیت دارد.

متأسفانه خیلی‌ها مهم‌ترین روابط خود را با بی‌توجهی به تزلزل انداخته‌اند. امروزه اکثر مردم فریب شبکه‌های اجتماعی را می‌خورند و فکر می‌کنند ارتباط با دوستان اینترنتی می‌تواند همان نقش روابط دنیای واقعی را داشته باشد.

ولی در واقع این‌طور نیست. دوستان اینترنتی می‌توانند سرگرم‌مان کنند و با ما درباره‌ی فیلم‌های سینمایی و اخبار گفت‌وگو کنند، ولی واقعاً شناختی از ما ندارند. حداقل نه به آن شکلی که دوستان واقعی‌مان ما را می‌شناسند.

آیا جای تعجب ندارد که امروزه با وجود دسترسی دائمی به دوستان اینترنتی، بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ احساس جداافتادگی و تنهایی می‌کنیم؟

معطوف کردن توجه بیشتر به زندگی اجتماعی می‌تواند مزایای زیادی برای ما داشته باشد. احساس شادی و آرامش لزوماً نتیجه‌ی داشتن روابط فراوان نیست؛ بلکه ریشه در ایجاد و تقویت روابط صحیح دارد.

عزیزان‌مان معمولاً برای ما عادی شده‌اند. شاید نه هر روز و به یقین نه تعمدی، ولی اغلب رفتار ما این را نشان می‌دهد.

حضور دائمی همسر و فرزندان ما باعث می‌شود فکر کنیم همیشگی هستند. همیشه کنارمان هستند و فکر می‌کنیم همیشه هم خواهند بود.

در نتیجه توجه ما به این روابط بسیار مهم رنگ می‌بازند. طبیعت انسان همین است. ما روی چیزهایی تمرکز می‌کنیم که بیم از دست دادنشان را داریم و متأسفانه این باعث می‌شود اکثر مواقع از مهم‌ترین روابط زندگی خود به کلی غافل شویم.

اگر شما هم احساس می‌کنید پیوندتان با عزیزانتان تضعیف شده، اکنون وقت تقویت آن است.

خرید کتاب زندگی خود را ۲۰/۸۰ کنید      

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.