جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

معرفی کتاب: کسب‌و‌کار اینستاگرامی

معرفی کتاب: کسب‌و‌کار اینستاگرامی «کسب‌و‌کار اینستاگرامی» کتابی است به تألیف میثم فردوس و با زیرعنوانِ راه‌های کسب درآمد و شناخت جریان‌های پول‌ساز در اینستاگرام. امروزه، با نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بدنه‌ی جامعه، نقش این نوع ارتباطات و اشتراکات فراگیر شده و به یکی از شریان‌های حیاتی جامعه تبدیل شده است. در نتیجه، میلیون‌ها تن از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، از جمله یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر، شبکه‌های اجتماعی چینی و روسی و... درآمد کسب می‌کنند. در این بین، به دلیل محدودیت فعالیت سایر شبکه‌های اجتماعی در ایران، شبکه‌ی اینستاگرام از جایگاهی ویژه در کشور برخوردار است. در این کتاب، نحوه‌ی صحیح رفتار با این شبکه‌ی اجتماعی و اصول کسب‌ورکار حرفه‌ای در این فضا به صورت کامل شرح داده شده است؛ همچنین مثال‌های بی‌شماری از افراد خارجی و داخلی در فضای اینستاگرام زده شده که از طریق این شبکه‌ی اجتماعی به کسب‌و‌کاری فوق‌العاده و ثروتی فراوان رسیده‌اند. سلنا گومز، خواننده ۲۴ ساله، با بیش از ۱۲۰ میلیون دنبال‌کننده، ۵۰۰ هزار یورو برای هر پست دریافت می‌کند. همچنین کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی تیم یوونتوس، برای انتشار هر عکس تبلیغاتی، ۳۵۰ هزار یورو درآمد دارد. درحال‌حاضر، دنبال‌کنندگان اینستاگرامی او بیش از ۱۰۰ میلیون تن هستند! البته بسیاری از افراد پردرآمد اینستاگرام، چهره‌هایی شناخته‌شده یا مشهور و نامی نیستند؛ اما در زمانی بسیار کوتاه، به درآمدهایی فوق‌العاده دست یافته‌اند. در این کتاب، نمونه‌هایی از افرادی به شما معرفی شده است که یک‌شبه و حتی با یک ویدئو، به کاربرانی با شهرتی جهانی بدل شده‌اند و بالطبع به ثروتی فراوان دست پیدا کرده‌اند؛ همچنین در اینستاگرام تمام کشورها، افراد بی‌شماری وجود دارد که در کمتر از شش‌ماه به اوج درآمدهای بی‌سابقه دست پیدا کرده‌اند. کاربرانی که هم‌اکنون دیگر برای هر پست تبلیغاتی ارقامی نزدیک به ستاره‌های هالیوودی دریافت می‌کنند. البته نمونه‌های ایرانی چنین کاربرانی نیز کم نیست.

قسمتی از کتاب کسب‌و‌کار اینستاگرامی:

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که معمولاً درباره‌ی تعداد پست‌ها در روز یا هفته مطرح می‌شود این است: طبق الگوریتم‌های رتبه‌بندی پست‌ها در اینستاگرام، آیا ارسال پست‌های انبوه در یک روز یا هفته در بیشتر یا کمتر دیده شدن آن‌ها تأثیر دارد یا خیر؟ در جواب این سؤال باید بگویم: در حقیقت، در مرحله‌ی اول، تعداد پست‌ها هیچ تأثیری در بیشتر یا کمتر دیده شدن آن‌ها در اینستاگرام ندارند. طبق آخرین الگوریتم اینستاگرام، این اپلیکیشن هریک از پست‌ها را به‌صورت جداگانه رتبه‌بندی می‌کند و اگر شما چند روز یک‌بار پستی منتشر کنید یا حتی چندین پست را در یک روز منتشر کنید، این امر هیچ تأثیری در رتبه‌بندی پست‌های شما در صفحه‌ی اصلی اینستاگرام نخواهد داشت؛ ولی نکته‌ای مهم وجود دارد: در همین الگوریتم رتبه‌بندی پست‌ها، likelihood یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست. طبق این فاکتور بررسی می‌شود که هر کاربر چند درصدِ پست‌های شما را لایک کرده یا با آن‌ها تعامل داشته است. طبق همین فاکتور، اگر در طول روز پست‌های زیادی منتشر کنید، اما همه‌ی آن‌ها کیفیت کافی نداشته باشند و تعامل خوبی با دنبال‌کنندگان برقرار نکنند، به‌مرور زمان رتبه‌ی خود را در اینستاگرام از دست می‌دهند. از طرف دیگر، اگر تعداد پست‌هایتان خیلی کم باشد، این موضوع از نظر روانی باعث می‌شود کاربران هم به‌مرور زمان تعامل خود را با شما کمتر کنند؛ زیرا کاربران ترجیح می‌دهند با صفحاتی تعامل داشته باشند که به‌صورت دو طرفه با آن‌ها در تعامل است. کم شدن تعامل پست‌ها با مخاطبان باعث کاهش نرخ تعامل می‌شود و همان‌طور که می‌دانید این فاکتور یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی پست‌های اینستاگرام است. در نتیجه، کیفیت و کمیت پست‌ها باید تعامل نسبتاً خوبی با یکدیگر داشته باشند و هیچ‌یک باعث آسیب رساندن به دیگری نشود؛ یعنی، نه آن‌قدر پست منتشر کنیم که کیفیت پست‌ها کاهش پیدا کند، نه آن‌قدر تعداد پست‌هایمان کم باشد که نرخ تعامل پست‌ها کاهش پیدا کند.
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
ابراهیم 4 سال پیش
کلیه مطالب به صورت جامع توضیح داده شده، تکنیکهای خوبی برای شروع بیزینس ارائه داده ممنون از مولف ، من ۳ بار خوندمش و لذت بردم