جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

سبک افراد در محل کار/ پیرامون ارتباط و تعامل

سبک افراد در محل کار/ پیرامون ارتباط و تعامل

کتاب «سبک افراد در محل کار» نوشته‌ی مشترک روبرت بولتون و دروتی گروور بولتون به همت نشر رسا به چاپ رسیده است. کسب موفقیت و شادی چه در محل کار و چه در زندگی به ارتباط و تعامل مناسب با دیگران بستگی دارد، دیگرانی که تفاوت‌های اساسی و قابل‌توجهی با ما دارند. اگر بین اختلاف خود و دیگران بتوانید پلی بزنید، قادر خواهید بود زندگی خود و حتی دیگران را شادتر، آسان‌تر و مفیدتر بسازید.

این کتاب نشان می‌دهد چگونه می‌توانید این شکل از تفاوت‌ها را به طریقی مدیریت کنید که ارتباطات و بهره‌وری شما را بهبود بخشیده و به زندگی شما معنا و مفهوم دیگری اضافه کند. این کتاب نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم تفاوت‌ها را به نحو اثربخش به کار ببریم به جای آنکه به عنوان عامل مخرب در روابط بین‌فردی ما باشند. این کتاب مشتمل بر سه بخش اصلی است: بخش اول: شناخت خود و دیگران، بخش دوم: انعطاف سبک کلید بهبود روابط، بخش سوم: سبک افراد و روابط خانوادگی.

تعارضات بین‌فردی، بیشترین فشار و هزینه را بر ما وارد می‌کند. آن‌ها فرسودگی‌های عاطفی قابل‌توجهی را در افراد ایجاد می‌کنند و خواب را از چشمان ما می‌گیرند. اغلب اوقات این تعارضات بی‌پایان هستند و در طول زمان مخرب‌تر می‌شوند.

جای تعجب ندارد که تمامی افراد بروز تعارضات بین‌فردی را تجربه کرده باشند. محققان روان‌شناسی دریافته‌اند که ۷۵ درصد افراد جامعه به‌طرز چشمگیری با ما متفاوت هستند. این حقایق نشانگر چرایی پیچیدگی و دشواری توسعه روابط و تعاملات اثربخش با برخی همکاران در محل کار است. در حقیقت هرچه بیشتر در خصوص ماهیت وجودی این امر بیندیشید، وجود تعارضات بین‌فردی گسترده نه‌تنها در محل کار بلکه در هر جای دیگر، مشهودتر و ملموس‌تر می‌شود. به عبارتی اگرچه تفاوت‌های بین‌فردی تنها عامل بروز تعارضات بین‌فردی محسوب نمی‌گردد، ولیکن با وجود این، عامل اساسی و عمده در اکثر سوءبرداشت‌ها و تعارضات است.

همچنین تنها در محیط کاری نیست که الگوهایِ رفتاریِ متفاوتِ افراد، تعاملات و ارتباطات آنان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌سازد. در روابط عاطفی بلندمدت، افراد عموماً جذب کسانی می‌شوند که با خودشان متفاوت هستند.

قسمتی از کتاب سبک افراد در محل کار:

گاهی اوقات برخی بر این باورند که انعطاف سبک صرفاً یک اسم زرق و برق‌دار برای تبعیت است و تصور می‌کنند که انعطاف‌پذیری مستلزم این است که به نرمی تسلیم نظرات سایر افراد شوند و با دلسوزی به خواسته‌های دیگران تن در بدهند. زمانی که انعطاف سبک به‌خوبی انجام شود مساوی با هیچ‌یک از موارد فوق نیست. متخصصان حوزه‌ی ارتباطات میان‌فردی بین محتوا و فرایند تعامل تمایز قائل هستند. محتوای یک گفت‌وگو همان مسائلی است که بیان می‌شود (اطلاعات ردوبدل شده، پیشنهادهای مورد بحث، تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده). فرایند به نحوه‌ی ارتباط افراد با یکدیگر گفته می‌شود: روش گفت‌وگو، میزان شدت زبان بدن، میزان زمانی که هر فرد به صحبت کردن اختصاص می‌دهد و ... . انعطاف سبک روشی است مبنی بر تأثیرگذاری مثبت در مؤلفه‌ی فرایند ارتباط و به معنای سرکوب دیدگاهتان نیست.

به هنگام بیان ایده‌هایتان، انعطاف سبک ایجاب می‌کند که در راستای طول موج طرف مقابلتان ارتباط برقرار کنید. مثلاً زمانی که یک فرد شورآفرین خودش را به‌طور مناسب با یک فرد تحلیل‌گر تطبیق می‌دهد، رویکردش را مناسب می‌کند و نه موضع خود را. به جای اینکه از غنای محتوایی که قصد بیانش را دارد بکاهد، بخش فرایند بین‌فردی‌اش را تغییر می‌دهد. بی‌تردید سطح عادی کنش‌گری‌اش را تعدیل می‌کند تا با میزان کنش‌گری کمتر فرد تحلیل‌گر هم‌سوتر باشد و احتمال دارد واقع‌گراتر باشد و کمتر از حد معمول واکنش احساسی نشان دهد.

این مسئله به‌اندازه‌ای مهم است که باید آن را تکرار کرد: انعطاف سبک به معنای تقویت فرایند بین‌فردی در یک گفت‌وگوست و به معنای کاهش غنای جملات یا اجتناب از گفت‌وگوهای دشوار نیست. درواقع، انعطاف سبک به‌طور خاص زمانی مثمرثمر است که اختلاف‌نظر قابل‌توجهی دارد. زمانی که در مورد موضوعی بحث و جدل وجود دارد، استرس بی‌مورد در مؤلفه‌ی فرایند تعامل کم‌اهمیت‌ترین چیزی است که به آن نیاز دارید. با ایجاد فرایند بین‌فردی با استرس کمتر از طریق انعطاف سبک، می‌توانید مسیر را برای بحث سازنده در مورد مسائل دشوار هموار سازید.

به‌طور خلاصه، تمایز قائل شدن بین انعطاف سبک و تبعیت از نظر دیگران حائز اهمیت است. انعطاف سبک به معنای وانمود کردن جهت موافقت با نظرات سایر افراد نیست بلکه مستلزم این است که بدون سرکوب کردن دیدگاه خودتان، با روش برقراری ارتباط طرف مقابلتان هم‌راستا شوید.

سبک افراد در محل کار را صالح رحیمی و سامان راجی به اتفاق ترجمه کرده‌اند و کتاب حاضر در ۳۵۰ صفحه‌ی رقعی با جلد نرم و قیمت ۸۷ هزار تومان چاپ و روانه‌ی کتابفروشی‌ها شده است.

خرید کتاب سبک افراد در محل کار     

در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.