جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

خدمات انبارداری پالت/ ستون چهارم صنعت نشر

خدمات انبارداری پالت/ ستون چهارم صنعت نشر در جهانِ صنعت نشر و پخش، تاکنون سه ستون اصلی به عنوان پایه‌های اصلی این صنعتِ فرهنگی شناخته می‌شده‌اند. ناشر،موزع (توزیع کننده) و کتابفروش. ناشران با تمرکز بر روی فراهم آوردن کتابهای تالیفی و ترجمه‌‌ای که بار فرهنگی شایسته‌ای داشته باشند، به نوعی رسالت فرهنگی خود را به انجام می‌رسانند. موزعان با توزیع به هنگام و منظم آثار چاپ شده، نقش پررنگی در رساندن این آثار به کتابفروشان در جای جای کشور عزیزمان بازی می‌کنند و کتابفروشان با رساندن این کتابهای چاپ شده به دست مخاطبان، به نوعی این حلقه را به سرانجام می‌رسانند.

پالت

اما در این میان، مسئله‌ای که ذهن بسیاری از ناشران را به خود مشغول داشته، بحث انبارِ کتابهای چاپ شده تا رساندن آنها به دست موزع است. فاصله میان چاپ یک کتاب تا پخش تمامی شمارگان آن در بین موزعان گوناگون، از مباحثی است که ناشر را با مقوله وقت‌گیر و فنی انبارداری درگیر می‌کند و به نوعی بخش زیادی از ذهن ناشر را به خود مشغول می‌کند، به این ترتیب ناشر به جای اینکه ذهن خود را به شکل کامل بر روی تولید محتوای فرهنگی متمرکز کند، ناچار است به مقوله هزینه بر و زمان بر انبارداری ورود کند. پالت

اما با این اوصاف، چاره کار چیست؟

تولد خدمات انبار داری پالت در سال ۱۳۹۷ به نوعی پاسخی به این نیاز جدی ناشران به رها کردن ذهن خود از مباحث مربوط به انبارداری بود. در این شیوه‌ی انبارداری، کتابهای ناشران، بلافاصله پس از پایان مراحل آماده‌سازی‌شان در صحافی، مستقیم به انبار پالت ارسال می‌شوند و در آنجا به شکل منظم قفسه‌بندی شده و در هر لحظه به محض اعلام ناشر، به محل مورد درخواست ناشر ارسال می‌شوند. همچنین امکان موجودی گیری در لحظه از سوی ناشران و درخواست گزارش‌های گوناگون از طرف ناشر از امکانات دیگری است که در خدمات انبارداری پالت لحاظ شده است. در کنار اینها حفظ و حراست از کتابهای ناشر در شرایط نوری و دمای کنترل شده و همچنین پوشش‌های ایمنی گوناگون از دیگر مزایای خدمات انبارداری پالت است.

پالت

خدمات انبار داری پالت را می‌توان تولد ستون چهارم صنعت نشر دانست که با مکانیزه کردن سیستم انبارداری اشتراکی، ناشران را از دغدغه‌های انبارداری فارغ و به سرعت پاسخگوی نیازهای آنان در این بخش است.
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.