جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

خدمات انبارداری پالت یک ساله شد

خدمات انبارداری پالت یک ساله شد در دنیای نشر و چاپ کتاب، بدون شک یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های ناشران، ارسال و نگهداری صحیح و اصولی کتاب‌های چاپ شده در انبار است. اما از آنجا که رعایت اصول حرفه‌ای ایجاب می‌کند که یک ناشر، بیشترِ توان و انرژی خود را بر روی چاپ آثار با محتوای کیفی بالا قرار دهد و کتابهای خوبی را به بازار نشر عرضه کند، پس تکلیف عملیات فنی و زمان‌بر انباداری چه می‌شود؟ انبار داری پالت را می‌توان به عنوان ستون چهارم صنعت نشر در کنار ناشر / موزع / کتابفروش به عنوان  پاسخی به این دغدغه ذهنی ناشران دانست. پالت نخستین ارائه دهنده خدمات انبارداری اشتراکی کتاب در ایران است  و در زیر مجموعه‌ موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات فعالیت می نماید .پالت از سال ۱۳۹۷ در  صنعت نشر شروع به فعالیت نموده است. از آنجاییکه درصد زیادی از سرمایه ناشران را کتاب‌های چاپ شده و موجود در انبار تشکیل می‌دهند، بنابراین نگهداری و مراقبت دقیق از‌ آنها و برقراری یک نظام صحیح اطلاعاتی برای کنترل موجوی انبار و یا زمان بندی به موقع جهت سفارش برای تولید و میزان سفارش بسیار ضروری بوده که با بهبود وضع انبارداری می‌توان از زیان‌های ناشی از بی دقتی در نگهداری کتاب جلوگیری نمود و به میزان سود ناشران افزود.

انبارداری پالت با  رعایت اصول حرفه ای انبارداری ، گام مهمی برای خدمت به ناشران و کمک به آنها در راستای فعالیت‌های فرهنگی برداشته است. از جمله خدماتی که انبارداری پالت به ناشران ارائه می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: -حمل مستقیم کتاب از صحافی به انبار بدون نیاز به شمارش کتاب‌ها یا حضور ناشر. یعنی بدون صرف هزینه اضافی، کتاب‌ها مستقیما به انبار حمل شده و بر اساس تعداد تحویل گرفته شده در صحافی، در انبار ثبت می‌شوند. -چیدمان اصولی کتاب‌ها در قفسه ها و پالتهای مخصوص و جلوگیری از خرابی کتابها. _ تحویل سریع به پخش کننده‌ها، به محض اعلام ناشربعد از نهایتن ۱۲ ساعت کاری. -نظارت دقیق بر موجودی انبار و فراهم آوردن اطلاعات مورد نیاز مدیران نشر در زمینه میزان موجودی‌ها و گزارش‌های لازم به منظور جلوگیری از راکد شدن سرمایه. -نگهداری و حفاظت صحیح از کتاب‌ها در شرایط تهویه استاندارد، عدم رطوبت و انواع گوناگون پوشش‌های بیمه‌ای .

-مدیرت هزینه ها و ایحاد صرفه اقتصادی برای ناشر. - و در نهایت مهمتر از همه: حفظ حریم خصوصی. حریم خصوصی خط قرمز پالت در خدمات انبارداری است. آنچه در انبارهای پالت موجود است، کاملا محرمانه بوده و فقط صاحبان کتاب‌ها از تعداد، عناوین و مواردی از این دست مطلع خواهند بود. تاکنون بیش از  ۲۰ ناشر با سیستم انبارداری پالت مشغول به همکاری شده و بر پایه ی اعتماد،  تعداد این ناشران  روز به روز در حال افزایش است. طاها صفری مدیر انتشارات گل گشت می‌گوید: در کشور ما این قبیل کارها به ویژه در حجم بالا از چندان نظمی برخوردار نیست، اما این مجموعه خدمات خود را علاوه بر سایر بخش‌ها در زمینه انبارداری نیز با نظم و بسیار تمیز انجام می‌دهد. این نظم و کیفیت باعث اطمینان خاطر و کم شدن دغدغه ما در زمینه انبارداری است. با تجربه‌ای که ما قبلا بابت نشت رطوبت در بخش انبار کتاب خود داشتیم و با توجه به هزینه نفر/ساعتی انبارداری کتاب‌هایمان توسط خود انتشاراتی باید بگویم که استفاده از خدمات انبارداری این مجموعه برای ما تا حد معقول و منطقی به صرفه است و امنیت کالای ما را نیز تضمین می‌کند. ضمن اینکه دوستان ما در این مجموعه افرادی هستند که همیشه گوش شنوا برای خواسته‌های ما داشته‌اند و همواره رضایت و اعتماد ما را در زمینه انبارداری جلب کرده‌اند.

به هر روی نگاهی به کشورهای صاحب ناشران بزرگ در جهان نشان می‌دهد که این شیوه انبارداری هم اکنون در بیشتر کشورهایی که صنعت چاپ و نشر در آن رونق خوبی دارد، در حال پیاده سازی است بخصوص در آلمان که ناشران، به شکل حرفه‌ای قسمت‌های گوناگون تولید، انتقال، نگهداری و توزیع را از هم تفکیک کرده‌اند. انبارداری پالت نیز در پی اجرای نوین‌ترین شیوه‌های انبارداریِ کتاب در کشورمان است. خدمات  انبارداری پالت واقع در تهران-خیابان دماوند-خیابان اتحاد-خیابان یازدهم-پلاک ۵۰ است و سایت آن از طریق آدرس www.palletservice.ir با ناشران در ارتباط می‌باشد. همچنین شماره تلفن آن ۷۷۷۹۰۱۶۴-۰۲۱است و این مجموعه از طریق آدرس pallet_service@ در شبکه‌های اجتماعی با ناشران گرامی در ارتباط است.

واحد خبرگزاری موسسه گسترش فرهنگ و مطالعات
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.