جستجوی کتاب

عنوان کتاب، مولف، مترجم یا ناشر مورد نظر خود را برای جستجو وارد کنید.

ورود به فروشگاه

آشیانه‌ی پرنده‌ای که کتابخانه‌ی رایگان شد/ نوآوری خلاقانه‌ی یک دختر امریکایی

آشیانه‌ی پرنده‌ای که کتابخانه‌ی رایگان شد/ نوآوری خلاقانه‌ی یک دختر امریکایی دالوث نیوز گزارش می‌دهد: «کتابخانه‌ی کوچکی که آن را دختری جوان در روزهای پایانی جولای گذشته در شهر دالوث امریکا افتتاح کرد، این روزها کتاب‌هایی منطبق با سلایق گوناگون را در خود جای داده که مردم می‌توانند به شکل رایگان از آن استفاده کنند.» اسپراگ، دختر جوانی که این کتابخانه را افتتاح کرده است، دو هدف را برای خود تعریف کرده:
  • به اشتراک گذاشتن داستان و اطلاعاتی از مناطق و صداهایی که در بین عموم مردم کمتر شناخته شده‌اند، برای آشنایی با چشم‌اندازها و افق‌های دید تازه.
  • و این اطمینان به مردم داده شود که شخصیت‌های شبیه به خودشان را در میان صفحات کتاب‌ها می‌یابند.
اسپراگ می‌گوید: «اینکه مردم احساس کنند تنها نیستند نکته‌ا‌ی بسیار مهم و تأثیرگذار است.» دخترِ عاشق کتاب شهر دالوث همیشه آرزوی این را داشته که کتابخانه‌ای کوچک و البته رایگانی در محله‌ی خود داشته باشد. این موضوع در ذهنش بود تا اینکه در یک حراجی، کتابخانه‌ای را می‌خرد که شکل و شمایلش شبیه به آشیانه پرنده است. اسپراگ آن را می‌خرد. البته،‌ این کتابخانه مدت‌ها در گوشه‌ای در گاراژ خانه‌ی آن‌ها خاک می‌خورد تا آنکه شیوع کرونا در جهان باعث شد این دختر به سراغش برود و با رنگ کردن و بهسازی، آن را برای استفاده‌ی بهینه آماده کند. بعد از مدت زمان کوتاهی از افتتاح این کتابخانه، میزان بازخورد و استقبال، چیزی در حد معجزه بود. پروژه‌ی اسپراگ نه‌تنها با استقبال فوق‌العاده‌ی مردم مواجه شد، حتی سبب شد تا مردم با اهدای پول، کتاب و کارت‌های هدیه کمک کنند کتابخانه پربارتر شود. تمامی این عوامل سبب شد تا اسپراگ بتواند کتابخانه‌ها‌ی کوچک و رایگان دیگری را نیز راه‌اندازی کند و اخیراً نیز یکی از کتابفروشی‌های مشهور شهر به او کمک می‌کند. این دختر مصمم است با عناوین کتاب‌های اهدایی، این کتابخانه‌ها را هر روز پر بارتر و پر بارتر کند. جدیداً یکی از همسایه‌ها نیز در یک حرکت انسان‌دوستانه، تعدادی ماسک رایگان برای افرادی که به کتابخانه سر می‌زنند تهیه کرده است. اسپراگ در گفت‌وگویی می‌گوید: «تلاش ما در راستای فراهم آوردن جای شادی است. خواستنیِ ما این است که مردم درحالی‌که لبخندی بر چهره دارند، عبور کنند و چنانچه مایل بودند کتابی را هم برای مطالعه بردارند.»  
در حال بارگزاری دیدگاه ها...
هیچ دیدگاهی برای این کالا نوشته نشده است.